دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1396 - 22:16

هفته دوم لیگ جهانی والیبال-تهران؛ دومین پیروزی شاگردان کولاکوویچ در ماراتن نفس گیر آزادی

تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم رقابت‌های لیگ جهانی والیبال در ست پنجم مقابل بلژیک پیروز شد.
کد خبر : 185950

به گزارش گروه ورزشی آنا، دیدار ایران و بلژیک در هفته دوم لیگ جهانی والیبال از ساعت 21:10 در سالن 12 هزار نفری آزادی آغاز شد.


در ست نخست ایران با ترکیب معروف، قائمی، عبادی پور، غلامی، غفور و مصطفی حیدری وارد میدان شد و امتیاز اول را ملی پوشان کشورمان کسب کردند و کار خود را با برتری ادامه دادند. حتی 5 بر 2 هم جلو افتادند که این کار سرمربی بلژیک را وادار به گرفتن وقت استراحت کرد تا فشار ایران کمتر شود. در ادامه کار محمد موسوی برای نخستین بار در این دوره برای ایران به میدان رفت.


ست اول 25-23 بلژیک
سعید معروف، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، عادل غلامی، سید محمد موسوی، امیر عفور و مهدی مرندی بازی را برای ایران آغاز کردند.
اولین امتیاز بازی را ایران در میان تشویق پرشور هواداران به دست آورد. در ادامه بازیکنان ایران با دو دفاع پست سر هم توانستند اختلاف را به عدد سه برساند و بازی ۵ بر ۲ به نفع ایران شد و همین باعث شد تا سرمربی بلژیک درخواست تایم استراحت کند. پس از این وقفه بلژیکی ها به بازی برگشتند و نتیجه را ۸ بر ۷ به سود خود تغییر دادند.


دو تیم در طول بازی گاهی از حریف پیش افتادند. در ادامه بازی برابر پیش می رفت و دو تیم در عدد ۱۳ به تساوی رسیدند.
بلژیکی ها بسیار پر توان و جنگنده ظاهر شدند و توانستند با برتری در رالی های طولانی ۲۰ بر ۱۸ از ایران پیش افتاند. همین مساله باعث شد تا کولاکوویچ زنگ تایم استراحت را به صدا درآورد.


پس از این وقت استراحت و کسب یک امتیاز حساس به وسیله ویدیو چک بازی در عدد ۲۰ به تساوی رسید و بلژیک برای بار دوم درخواست تایم استراحت کرد. در امتیاز ۲۲ در گیری بین سرمربی بلژیک و سعید معروف از پشت تور صورت گرفت ولی ختم به خیر شد. بلژیکی ها در امر حمله بی اشتباه بودند و توانستند ۲۴ بر ۲۲ از ایران پیش بیافتند و در پایان ۲۵ بر ۲۳ ست را از آن خود کردند.


ست دوم 25_ 17 ایران


در ست دوم بلند قامتان ایران کولاک کردند. در این دیدار بخش قابل ملاحظه ای از امتیازها را محمد موسوی کسب کرد.آنها در ابتدا 3 بر یک و در ادامه 5 بر 3 پیش افتادند، اما این برتری چندان ادامه نداشت و بلژیکی ها که نشان داده اند کم اشتباه هستند خیلی زود بازی را مساوی کردند.
ملی پوشان کشورمان در ادامه سه امتیاز پیاپی را کسب کردند تا این اتفاق درخواست وقت استراحت برای حریف داشته باشد.
اختلاف به 7 امتیاز رسیده بود و حرکات سرعتی در دستور کار ملی پوشان بود. برخلاف ابتدای بازی بلژیکی ها سردرگم بازی می کردند و محو نمایش خوب بازیکنان کشورمان شده بودند.
روند برتری ملی پوشان ادامه داشت و بلژیک عملا حرفی برای گفتن در این گیم نداشت و در نهایت شاگردان کولاکوویچ با حساب 25 بر 17 به پیروزی رسیدند.


ست سوم 25_21


در ست سوم بلژیک کار را خوب آغار کرد و آمده بود که ناکامی گیم قبل را جبران کند و 7 بر 4 هم جلو افتاد. در ادامه بازیکنان کشورمان اختلاف را کمتر کردند و دفاع خوب معروف دو تیم را در امتیاز 11 برابر کرد. نمایش خوب شاگردان کولاکوویچ متوقف نشد و حساب کار 16 بر 13 به سود ایران جلو رفت. اختلاف به وجود آمده تا آخر ادامه یافت و بلژیکی‌ها که تا اینجای کار پدیده مسابقات لیگ جهانی بوده اند، کار را تمام شده می دیدند و هرچند اختلاف را کم کردند، اما در نهایت 25 بر 22 بازنده شدند.


ست چهارم 25 _ 23


در ست چهارم بلژیک برتر آغاز کرد اما رفته رفته همه چیز برابر شد و آبشار و بلافاصله سرویس میلاد عبادی پور ایران را دو امتیاز یعنی 10 بر 8 پیش انداخت. در ادامه بلژیکی‌ها با دفاع و حمله بهتر اختلاف را کمتر کردند و حساب کار 13 بر 13 برابر شد.


ست پنجم 15_ 12


دو تیم در این ست در دفاع و حمله خوب بودند. حساب کار 20 بر 20 بود که سعید معروف جای خود را به صالح افزون داد، اما یک امتیاز بعد به میدان بازگشت. امتیازهای آخر کاملا حساس شده بود و بلژیکی‌ها مانند دو گیم قبلی مغلوب نمی‌شدند. خراب شدن دو سرویس در لحظات حساس آه از نهاد هواداران بلند کرد و بلژیک را به امتیاز 24 رساند و آنها توانستن در پایان 25 بر 23 به برتری برسند.


در ست پنجم دو تیم بازی پایاپایی را آغاز کردند اما ایران در امتیاز 8 توانست، از حریف خود پیشی بگیرد و 9 بر 6 از حریف اروپایی خود پیش بیفتد. تیم ایران مانند ست‌های گذشته در دفاع عالی عمل کرده بود و توانست این اختلاف امتیاز را حفظ کند و همین روند ادامه داشت و ایران با نتیجه 10 بر 7 پیش بود تا اینکه غفور با آبشاری دیدنی توانست امتیاز 11 را از آن ایران کند. معنوی نژاد توانست با دفاعی عالی امتیاز ایران را به عدد 13 برساند و در نهایت تیم ایران با امتیاز 15 بر 12 موفق شد تیم سخت کوش بلژیک را شکست دهد.


این دومین پیروزی ایران در لیگ جهانی 2017 پس از غلبه بر لهستان در هفته نخست بود.


تیم ایران از ساعت 21:10 روز شنبه در دومین بازی خود در هفته دوم لیگ جهانی به مصاف صربستان می‌رود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته