دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1396 - 09:58
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

استقلال و پرسپولیس فقط با تایید فیفا می‌توانندبازیکن خارجی جذب کنند/ تراکتورسازی با بازیکنان فصل گذشته‌‌اش تمدید کند

مسئول کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال گفت: تا زمانی که فیفا تایید نکند پرونده‌های استقلال و پرسپولیس بسته نشده است این دو باشگاه نمی‌توانند بازیکنان خارجی جذب کنند.
کد خبر : 185901

روزبه وثوق‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا درباره اینکه آیا راهی وجود دارد که تراکتورسازی بتواند سه بازیکن آزاد را پس از اتمام نقل‌وانتقالات لیگ برتر جذب کند؟ گفت:‌ «در این رابطه اتفاقاتی که در گذشته رخ داده نشان می‌‌دهد که تراکتورسازی نمی‌تواند بازیکن آزاد بگیرد چون بازیکنان آزاد هم جزو سهمیه نقل‌وانتقالات تابستانی محسوب می‌شود و برای همین و با توجه به استعلامی که از فیفا گرفته‌ایم تراکتور تا نقل‌وانتقالات زمستانی محروم است و حق گرفتن بازیکن جدید را ندارد.»


وی ادامه داد: «این تیم فقط می‌تواند با بازیکنانی که قراردادشان به اتمام رسیده و فصل پیش برای این تیم بازی کرده‌اند،قرارداد ببندد و در کنار این موضوع به دنبال این باشد که دیگر پرونده‌هایی که در فیفا دارد را مختومه کند تا بعد از این دچار مشکل محرومیت جدیدی نشود.»


مسئول کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان درباره اینکه تراکتورسازی می‌تواند با سینا عشوری هم قرارداد ببندد یا نه، تصریح کرد: «باشگاه تراکتور قصد داشت با این بازیکن فسخ قرارداد کند تا بازیکن دیگری را جایگزین او کند که در همان زمان از سوی فیفا محروم شد. برای این کار از فیفا استعلام گرفته‌ایم و در صورتی که این اجازه داده شود، عشوری می‌تواند در تراکتورسازی بماند.»


وثوق‌احمدی در ادامه در مورد آحرین وضعیت پرونده‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فیفا گفت: «تا به امروز مدیران باشگاه پرسپولیس ما را در جریان پرونده‌های خارجی خود قرار نداده‌اند و نمی‌دانیم این باشگاه در چه وضعیتی است. البته اگر هم مستندات خود را به ما ارائه نکنند ما از فیفا استعلام می‌گیریم و اگر این باشگاه مشکلی نداشته باشد، می‌تواند با بازیکنان خارجی قرارداد ببندد. البته اینکه باشگاهی اعلام کند با طلبکاران خارجی خود توافق کرده و قسطی پول آنان را می‌دهند برای ما قابل قبول نیست. جواب نهایی در مورد پرسپولیس را از فیفا خواهیم گرفت و اگر این باشگاه پرونده باز داشته باشد به طور حتم هیچ بازیکن خارجی جذب پرسپولیس نمی‌شود.»


او در مورد استقلال نیز افزود: «باشگاه استقلال هم هنوز مستنداتی به ما نداده اما افتخاری مدیرعامل این باشگاه به من اعلام کرده که دو پرونده بازی که تیمش در فیفا دارد را با شاکیانش به توافق رسیده و به صورت قسطی بدهی آنان را پرداخت می‌کند. قرار است افتخاری مستندات خود را به ما بدهد. اگرچه تمامی مستنداتی که به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان ارائه می‌شود باید از سوی فیفا مورد تایید باشد. برای ما مرجع فقط فیفاست و در صورت تایید این نهاد به باشگاه‌ها اجازه جذب بازیکن خارجی را می‌دهیم.»


او در مورد بدهی پرسپولیس به گولچ و اینکه ممکن است اتفاقی نظیر پروپجیچ استقلال برای سرخ‌پوشان رخ دهد، بیان کرد: «گولچ در مجموع درخواست کرده تا طلب 323 هزاردلاری او داده شود و باشگاه پرسپولیس 30 روز مهلت دارد تا این بدهی را بپردازد یا به دادگاه بین‌المللی ورزش CAS شکایت کند. این دادگاه در صورت شکایت پرسپولیس پرونده را بررسی می‌کند و رای خود را صادر می‌کند. اگر رای به سود نماینده ایران باشد که بدهی کم یا به طور کامل داه نمی‌شود اما اگر گولچ برنده شود احتمالا جریمه دیگری برای پرسپولیس در نظر گرفته می‌شود.»


وثوق‌احمدی خاطرنشان کرد: «استقلال بدهی اندکی به پروپجیچ داشت و می‌توانست با پرداخت به موقع آن جریمه سنگین 255 هزاردلاری را نداشته باشد. الان هم مشخص نیست چه توافقی با پروپجیچ کرده و ما براساس مستنداتی که از این باشگاه می‌گیریم و البته نامه استعلام فیفا می‌توانیم درباره آخرین وضعیت این پرونده نظر بدهیم.»


وثوق‌احمدی درباره اینکه باشگاه‌های بدهکار تا چه زمانی مهلت دارند تا بدهی‌های خارجی خود را پرداخت کنند، بیان کرد: «آنچه قانون به ما اجازه داده روز 15 شهریورماه است و همه باشگاه‌ها برای آنکه بتوانند بازیکن خارجی بگیرند باید تا این تاریخ کلیه پرونده‌های باز را ببندند. اگر دیرتر پرونده‌ها به نتیجه برسند باشگاه‌ها باید در نقل‌وانتقالات زمستانی به فکر جذب بازیکنان خارجی باشند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته