دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1396 - 10:45
در مراسم رونمایی از تندیس و نام‌گذاری مجتمع فرهنگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی واحد مشهد

محسن هاشمی: قرآن‌پژوهی و فعالیت‌های فرهنگی آیت‌الله هاشمی معرفی شود/ آثار آیت‌الله در اختیار فرهیختگان و قرآن‌پژوهان قرار گیرد

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی معتقد بود که تلاش همه مسئولان باید تامین رفاه مردم باشد که این رفاه از طریق توسعه و ایجاد اشتغال امکان‌پذیر است.
کد خبر : 185807

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، مهندس محسن هاشمی در مراسم رونمایی از تندیس و نام‌گذاری مجتمع فرهنگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در واحد مشهد با قدردانی از تلاش های مسئولان بویژه دکتر حلمی که بنیانگذار واحد مشهد بوده است، اظهار کرد: سال 61 با پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و کمک جاودانه حضرت امام (ره) دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت و امروز یکی از بزرگترین دانشگاه های حضوری جهان است.


محسن هاشمی: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی معتقد بود که تلاش همه مسئولان باید تامین رفاه مردم باشد و این رفاه از طریق توسعه و ایجاد اشتغال امکانپذیر است

وی با بیان اینکه به نیکی یاد کردن از فردی توسط مردم به معنای ماندگاری نام نیک وی در تاریخ است، افزود: رهبر معظم انقلاب، آیات عظام، فرهیختگان، مسئولان و روسای جمهور کشور در پیام هایی رحلت ایشان را تسلیت گفتند و از آیت الله رفسنجانی به نیکی یاد کردند.


این مسئول گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی 60 سال فعالیت سیاسی، انقلابی و فرهنگی در کشور داشتند و برای پیروزی انقلاب اسلامی و تامین رفاه مردم تلاش بسیار کردند.


فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: مبارزه برای استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و ادامه فعالیت برای تثبیت انقلاب اسلامی و حرکت در راستای رفاه و توسعه کشور از سوی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی برای همه روشن و مبرهن است.



هاشمی به افرادی که آن مرحوم را در خواب دیدند، اشاره کرد و گفت: آنها همگی اذعان داشتند که آیت الله هاشمی رفسنجانی دغدغه فعالیت های قرآنی خود را داشته و نگران از سرنوشت آثار قرآنی، خواسته است که آثار در اختیار فرهیختگان و قرآن پژوهان کشور قرار گیرد.


وی یادآور شد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از همان ابتدای مبارزات انقلابی هیچگاه از فعالیت های قرآنی غافل نشد و حتی در زندان 22 جلد دفترچه قرآنی را تالیف کردند.


معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز علی‌رغم مسئولیت های سنگین و دغدغه های مدیریتی هرگز از فعالیت های قرآنی دوری نکرد.


هاشمی تصریح کرد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی علاوه بر اینکه یک فرد صاحب نام در عرصه سیاست و مدیریت کشور بود، قرآن پژوهی فعال به شمار می رفت. انتظار می رود در کنار گرامیداشت یاد آن مرحوم به عنوان یک سیاستمدار برجسته، قرآن پژوهی و فعالیت های فرهنگی ایشان نیز معرفی شود.



وی ادامه داد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یک فرد سیاسی و اجتماعی از همان ابتدای فعالیت های خود همواره دغدغه رفاه و توسعه کشور را داشت و نخستین فعالیت اجتماعی و فرهنگی ایشان مربوط به سال 1346 و راه اندازی بنیادی به نام بنیاد رفاه با همکاری دوستان و اصناف در تهران بود.


هاشمی با بیان اینکه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی معتقد بود که تلاش همه مسئولان باید تامین رفاه مردم باشد، اظهار کرد: تمام تلاش و دغدغه ایشان این بود که مردم به رفاه برسند و این رفاه با توسعه و ایجاد اشتغال و توسعه اخلاقیات در کشور امکانپذیر است.


فرزند ارشد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: ایشان همواره دغدغه اسلام انقلابی و اعتدالی داشته و امیدوار بود که جوانان با اسلام واقعی آشنا شوند و مسیر حق را طی کنند.


هاشمی به افرادی که آن مرحوم را در خواب دیدند، اشاره کرد و گفت: آنها همگی اذعان داشتند که آیت الله هاشمی رفسنجانی دغدغه فعالیت های قرآنی خود را داشته و نگران از سرنوشت آثار قرآنی، خواسته است که آثار در اختیار فرهیختگان و قرآن پژوهان کشور قرار گیرد

به گزارش آنــا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز در ابتدای این مراسم یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی را گرامیداشت و گفت: امروز از تندیس مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در محل این دانشگاه رونمایی و مجتمع فرهنگی این دانشگاه نیز به نام وی نامگذاری می شود.


دکتر عباس شیخ الاسلامی با تاکید بر اینکه ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی ایده و ابتکار مرد بزرگی بود که به تحقق پیوست، افزود: روزی که با پیشنهاد خلاقانه آیت الله هاشمی و کمک یک میلیون تومانی حضرت امام (ره)، بذر دانشگاه آزاد اسلامی در نظام آموزش عالی کشور کاشته شد، کمتر کسی بر این باور بود که این دانشگاه تا این اندازه رشد و ترقی داشته باشد، چراکه اوایل انقلاب ایجاد دانشگاه خصوصی کار نکوهیده و جرم بود.


وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی در صبر و شکیبایی، تدبیر و سیاست اسوه بود، تاکید کرد: معرفی اینگونه شخصیت ها در ایجاد انگیزه و هویت فرهنگی برای نسل آینده موثر است.



رئیس واحد مشهد تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه آیت الله هاشمی رفسنجانی باشیم.


به گزارش آنا، تندیس مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط یکی از هنرمندان بنام مشهدی به مدت یک ماه ساخته شد. جنس آن از بتن و دارای ابعاد یک متر و 30 سانتیمتر در یک متر و 10 سانتی متر است.


در این مراسم دکتر حلمی رئیس هیات عالی نظارت دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 4 ،حسینی معاون استاندار خراسان رضوی و سایر مسئولان شهری و دانشگاهی، اساتید، تشکل های دانشجویی و تعدادی از اعضای جدید شورای اسلامی شهر مشهد حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته