دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1396 - 11:00

فرهاد نفرزاده: دیگر وقت آن رسیده به جوانان اعتماد کنیم/ با حمایت هواداران در آزادی پیروز می‌شویم

کارشناس والیبال ایران گفت: در این چندسال اخیر پشتوانه سازی به خوبی در تیم ملی والیبال انجام شده و به نظرم وقت اعتماد به بازیکنان جوان رسیده است.
کد خبر : 185796

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی والیبال ایران در اولین گام خود در رقابت‌های لیگ جهانی والیبال در ایتالیا مقابل تیم‌های قدرتمند جهان به میدان رفت و سهم شاگردان کولاکوویچ در دور اول رقابت‌ها یک پیروزی و دو باخت بود. بلندقامتان ایران مقابل ایتالیا و برزیل تن به شکست دادند اما در مقابل لهستان با ارائه نمایش درخشان بازیکنان جوان پیروز شدند. امروز در دور دوم رقابت‌ها ایران میزبان تیم های آرژانتین، صربستان و بلژیک است.


فرهاد نفرزاده کارشناس والیبال در گفت‌و‌گو با آنا درباره عملکرد ملی‌پوشان در هفته اول رقابت‌های لیگ‌جهانی گفت: «نتایج تیم‌ها در هفته اول رقابت‌های لیگ جهانی فراز و نشیب زیادی داشت چرا که تیم‌ها هنوز شناخت درستی از یکدیگر پیدا نکردند و ترکیب تیم‌ها هم کاملا متفاوت شده بود. تیم ایران در حالی در دیدار اول مقابل ایتالیا به میدان رفت که بازیکنان باتجربه مانند شهرام محمودی، محمدموسوی و مهدی مهدوی را در اختیار نداشت. حضور بازیکنان جوان برای اولین بار باعث شد دیدار اول به سود ایتالیای میزبان تمام شود.»


وی ادامه داد: «اما در بازی دوم مقابل برزیل تیم ملی بهتر از دیدار قبل کار کرد. نمایش درخشان غفور و غلامی و همچنین عملکرد قابل قبول سرعتی‌زن‌ها و مدافعان روی تور مقابل برزیل قدرتمند باعث شد که تیم ایران یک ست را پیروز شود اما در نهایت برزیلی‌ها برنده این بازی شوند.»


نفرزاده به سومین بازی ایران مقابل لهستان اشاره کرد و گفت: «دیدار ملی‌پوشان ایران مقابل لهستان در شرایط خاصی برگزار شد، چندساعت مانده به شروع بازی معروف به دلیل مشکل گوارشی نتوانست به میدان برود و سال افزون باید جای معروف را پر می‌کرد. جوانی که تازه در لیگ جهانی به میدان می‌رود و وظیفه سنگینی برعهده دارد. به طور حتم پاسور تیم ملی فشار زیادی را متحمل شد اما همانطور که همه دیدند او به خوبی از عهده کار برآمد و در مقابل لهستان تیم ملی با بازیکنان جوان پیروز میدان شد.»


وی به حضور بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی اشاره کرد و گفت: «معمولا برای روی کار آمدن بازیکنان جوان دو تفکر سنتی و غیرسنتی وجود دارد. تفکر سنتی همیشه معتقد است نباید ریسک کرد و بازیکنان جوان در تورنمنت‌های حساس روی کار نیایند، اما من مخالف آن هستم. مگر تیم ملی بارها با همین بازیکنان باتجربه شکست نخورده است؟ ما نباید تیم ملی را تنها محدود به چند بازیکن کنیم. در همین دیدار ایران مقابل لهستان بازیکنانی به میدان رفتند که اولین حضورشان در لیگ جهانی را تجربه می‌کردند اما به خوبی از پس حریفان برآمدند. این موضوع نشان می‌دهد که تیم ملی به خوبی کار پشتوانه سازی را انجام داده است و در آینده هم به راحتی می‌توانیم به ملی‌پوشان جوان خودمان اعتماد کنیم. بازیکنان باتجربه ای که هم اکنون در تیم ملی هستند به مدت 9 سال بر روی آنها سرمایه‌گذاری شد تا این نسل والیبال به وجود آمد اما در این چندسال اخیر کار پشتوانه‌سازی به قدری خوب انجام شد که همین بازیکنان جوان تا یک یا دو سال دیگر در ترکیب تیم ملی فیکس خواهند شد. والیبال ما با بازیکنان جوان پتانسیل بالایی دارد و کولاکوویچ هم در بازی مقابل لهستان به این باور رسید. به نظرم وقت اعتماد به بازیکنان جوان والیبال ایران رسیده است.»


این کارشناس والیبال همچنین در پایان به حریفان ایران در دور دوم رقابت ها اشاره کرد و گفت: «حریفان هفته دوم ایران در مقابل هفته اول نسبتا راحت‌تر هستند اما نباید از آنها غافل باشیم. ضمن اینکه ما در این هفته میزبان هستیم و از امتیاز آن به خوبی می‌توانیم استفاده کنیم. امشب ملی‌پوشان ما با تیمی روبه رو می شوند که در هفته اول رقابت‌های لیگ جهانی دو پیروزی به دست آورده است، دومین حریف ایران آرژانتین با مربیگری ولاسکوی باتجربه است، کسی که والیبال ایران را به خوبی می‌شناسد و سومین حریف هم صربستان قدرتمند است. اما ملی‌پوشان ما هم دست کمی از آنها ندارند و با حضور هواداران در ورزشگاه آزادی بهترین بازی را به نمایش خواهند گذاشت.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته