دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1394 - 15:35
جانشین قرارگاه خاتم الاوصیا (ص):

راه واره‌های شهدا مهم‌تر از یادواره‌های شهداست

جانشین قرارگاه خاتم الاوصیا (ص) با توجه به نقش انقلاب اسلامی ایران در به هم زدن معادلات جهانی گفت: آمریکا در بن بست بزرگی در جهان قرار گرفته که ریشه آن ایران است، چراکه ایران همه معادلات جهانی را دچار دگرگونی کرده است.
کد خبر : 18575

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عظیم ابراهیم‌پور در مراسم هفتمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی کرمان و در جمع دانشجویان و اساتید شرکت کننده در این همایش با توجه به تأثیرپذیری کشورهای دیگر به ویژه کشورهای اسلامی از انقلاب اسلامی ایران گفت: پس از حمله آمریکا به عراق در سال ١٣٨١، اکثر کشورهای جهان تظاهرات ضد آمریکایی برگزار کردند که یک پنجم آن‌ها این شعار را می‌دادند: شیطان بزرگ آمریکا! و این یعنی ٢۴ سال بعد از امام راحل (ره) مردم دنیا هم با این شعار همنوا شدند.


جانشین قرارگاه خاتم الاوصیا (ص) در ادامه به بیان تحلیل های ولی امر مسلمین از شرایط جهان فعلی پرداخت و تصریح کرد: امروز دنیا در یک پیچ تاریخی قرار دارد که هر چند صد سال اتفاق می‌افتد.


ابراهیم‌پور افزود: ما در این پیچ نقش محوری داریم، امروز ما نیاز داریم که نرم افزار تمدن اسلامی را طراحی کنیم و آن‌‌ همان سبک زندگی است، اگر لازم باشد برای مدیریت بهتر جهان و بیداری اسلامی نظام خودمان را هم از نو طراحی کنیم باید این کار را انجام دهیم.


جانشین قرارگاه خاتم الاوصیا (ص) گفت: باید نگاه‌مان را جهانی کنیم و فکرمان را محدود به کوچه و محله و حتی شهر خود نکنیم، ما باید مثل حاج احمد متوسلیان باشیم که وقتی از او می‌پرسیدند چرا استراحت نمی‌کنی؟ جواب می‌داد تا پرچم اسلام را در دور‌ترین نقاط دنیا نبینم از پای نمی‌نشینم، اگر این تفکر در ما نهادینه شود دیگر احساس خستگی نمی‌کنیم و از کار و تلاش مداوم گله و شکایتی نداریم.


وی به ارائه پیشنهادی به دستگاه‌های فرهنگی کشور گفت: امروز راه واره‌های شهدا مهم‌تر از یادواره‌های شهدا است، جلساتی سمینار‌هایی را برای شناخت راه‌های شهدا اجرا کنیم. البته یادواره‌های شهدا هم چراغ همین راه است که باید اجرا شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته