راه اندازی سامانه پیامکی فوریتهای پلیسی 110 ویژه ناشنوایان
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری پلیس، اولین سامانه پیامکی فوریتهای پلیس 110 ویژه ناشنوایان طی مراسمی با حضور مسئولان انتظامی، مدیران اداره کل بهزیستی و تعدادی از نمایندگان ناشنوایان استان به صورت رسمی رونمایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.
ناشنوایان استان که تا کنون هیچ گونه راهی برای ارتباط با فوریتهای پلیسی 110 نداشتند از این پس میتوانند مشکلات و مشاهدات خود در حوزه نظم و امنیت را از طریق پیامک به شماره 09011010110 ارسال کنند.
پلیس 110 در خدمت همه اقشار مردم است
سردار عبدالرضا آقاخانی، در این مراسم با بیان اینکه اصفهان همیشه در کارهای خیر پیش قدم بوده، یکی از کارهای خیر را کمک به جامعه معلولان عنوان و اظهار کرد: در بررسیهای صورت گرفته مشخص شد که جمعیت قابل توجهی از ناشنوایان در استان وجود دارند که به دلیل عدم قدرت تکلم نمیتوانند با پلیس ارتباط برقرار کنند و نحوه ارتباط آنها با پلیس نیز تعریف نشده بود.
وی افزود: در این زمینه یک کار علمی صورت گرفت و طی جلسات اندیشه ورزی، مجموعه پلیس استان به این نتیجه رسید که یک سامانه پیامکی ویژه برای ارتباط ناشنوایان با مرکز فوریتهای پلیس110 استان فراهم کند.
این مقام مسئول عنوان کرد: مقدمات این کار با همکاری اداره کل بهزیستی و یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور فراهم شد و امروز این سامانه به صورت رسمی راه اندازی و برای ناشنوایان عزیز قابل بهره برداری شد.
آقاخانی با بیان اینکه این سامانه در حال حاضر در سطح کلانشهر اصفهان قابل بهره برداری است از توسعه آن به کل استان در آیندهای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: از این پس پلیس در کنار ناشنوایان خواهد بود و این عزیزان در صورتی که حادثه سرقتی یا تعرضی برای آنها رخ داد و یا اینکه با موارد مشکوک، توزیع مواد مخدر و دیگر جرایم روبه رو شدند میتوانند به این سامانه پیامک بزنند و ماموران پلیس 110 نیز طبق ماموریتی که برای آنها تعریف شده ظرف 15 دقیقه موظف هستند در محل حاضر و به موضوع رسیدگی کنند.
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه شماره تلفن ناشنوایان که به پلیس پیامک میزنند به صورت محرمانه ثبت میشود از این افراد خواست تا هرگونه موارد مشکوک که به حوزه نظم و امنیت مربوط می شود را به عنوان یک شهروند به پلیس اطلاع رسانی کنند.
آقاخانی، مرکز فوریتهای 110 را پل ارتباطی پلیس برای خدمت رسانی به همه اقشار مردم عنوان کرد و گفت: سامانه 110 راهی برای رسیدگی سریع به مطالبات مردم، امدادرسانی، پیشگیری از وقوع جرم و پناهگاهی برای همه کسانی که نیاز به کمک دارند، است.
انتهای پیام/