دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1396 - 12:16

جزئیات حادثه تروریستی حرم امام‌خمینی‌(ره) تشریح شد/ داعشی‌ها راه ورودی حرم امام‌(ره) را گم کرده بودند+تصاویر

سرکلانتر جنوب‌غرب تهران به تشریح جزئیات عملیات تروریستی روز گذشته در حرم مطهر امام‌خمینی(ره) پرداخت.
کد خبر : 185673

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، به دنبال حادثه تروریستی روز گذشته در حرم مطهر امام‌خمینی‌(ره) به وسیله عوامل داعش، صبح امروز سرهنگ امید بهمنیاری، سرکلانتر جنوب‌غرب تهران با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح چگونگی عملیات روز گذشته پرداخت.


وی با بیان اینکه حوالی ساعت 10:10 دقیقه روز چهارشنبه (17 خردادماه) دو نفر از اعضای ملعون داعش به قصد انجام عملیات انتحاری در حرم امام‌خمینی‌(ره) وارد محوطه شدند، اضافه کرد: این افراد با گذر از اتوبان قصد داشتند تا از درب شماره 7 و درب اصلی وارد محوطه حرم شوند. ابتدا با انتشار یک بمب صوتی شیشه درب را تخریب می‌کنند و سپس با تیراندازی به صورت نگهبان مستقر درب ورودی، وی را از ناحیه صورت و گونه مجروح کرده و وارد رینگ شماره 400 حرم امام‌(ره) می‌شوند.



سرکلانتر جنوب غرب با بیان اینکه هدف از ایجاد انتشار بمب صوتی کشاندن ماموران انتظامی به محوطه بیرونی رینگ 400 بوده‌ است، گفت: افراد وارد حیاط می‌شوند و به دیوار مقابل در رینگ 400 شلیک می‌کنند. سپس یکی از آنها در محوطه روبه‌رویی درب شماره 7 اسلحه خود را در محوطه سبز رها می‌کند و به همراه فرد دیگری که با خود کمربند انفجاری و سلاح کلاشینکف داشته است، به سمت درمانگاه حرم حرکت می‌کنند.



وی با بیان اینکه این افراد در حال حرکت همچنان شعارهای خاص خود را به صورت بلند اعلام می‌کردند، تصریح کرد: آنها گمان می‌کنند که درب درمانگاه حرم، درب ورودی اصلی حرم مطهر امام‌خمینی‌(ره) است. کارگران در این محوطه مشغول جابه‌جا کردن دارو بودند که در همین زمان یکی از کارگران (شهید سبزعلی) مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و جان خود را از دست می‌دهد. (اثر گلوله به صورت کامل در دیوارها و شیشه‌های ورودی درمانگاه حرم قابل رؤیت است).


بهمنیاری با بیان اینکه در همین زمان تروریست‌ها متوجه می‌شوند که مسیر را اشتباهی آمده و به سمت صحن حاج‌آقا مصطفی (درگاه ورودی) حرکت می‌کنند تا به محوطه ضریح وارد شوند، تصریح کرد: در همین مقطع افراد با نیروی انتظامی برخورد می‌کنند و زمین‌گیر می‌شوند. یکی از آنها وارد دالان غربی حاج‌ آقا مصطفی می‌شود و در همین زمان عوامل انتظامی و کلانتری با شنیدن صدای تیراندازی و کمتر از پنج دقیقه با تجهیزات کامل خود را به عوامل تروریستی می‌رسانند. در همین زمان درگیری مسلحانه بین ماموران و عوامل تروریستی اتفاق می‌افتد و پای چپ یکی از ماموران مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد.



وی با بیان اینکه به دنبال تبادل آتش یکی از افراد‌ که کمربند انفجاری، خمپاره، هفت عدد نارنجک و مقادیر مهمات و اسلحه کلاشینکف در اختیار داشته است، توسط مامورین از ناحیه سر مورد اصابت قرار می‌گیرد، افزود: فرد دیگری که کمربند انفجاری داشته است شروع به تیراندازی به سمت ماموران می‌کند که سرانجام در نزدیکی درب خروجی وقتی خود را در حلقه محاصره ماموران می‌بیند، در نزدیکی محوطه سبز حرم، خود را به وسیله کمربند انفجاری منفجر می‌کند.


به گفته سرکلانتر جنوب‌غرب با این افراد خانمی همکاری داشته است که در کنار یکی از تروریست‌هایی که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، دستگیر می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته