دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1396 - 12:07
در گفت‌وگو با آنا؛

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران: احتمال ابطال آرا در رباط کریم و پرند کم است/ ابطال آرا اولویت ما نیست

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر استان تهران، درباره اعتراضات برای ابطال آرای برخی از شهرهای این استان گفت: در حال بررسی هستیم و معترضان به هیات نظارت آمدند و دفاعیات خود را مطرح کردند که البته مستندات‌شان کم بود و احتمال ابطال صندوق‌ها نیز کم است؛ چراکه ابطال آرای حوزه‌های انتخابیه به هیچ عنوان اولویت نخست ما نیست.
کد خبر : 185668

علیرضا رحیمی در پاسخ به پرسش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره روند رسیدگی به شکایات انتخاباتی نامزدهای شورای شهر استان و اینکه آیا صحت انتخابات در تمامی شهرهای این استان تایید شده است، گفت: خیر؛ تاکنون نیز تایید نهایی صورت نگرفته است. با توجه اینکه قانونگذار دو مرحله برای رسیدگی به شکایات و اعتراض‌ها پیش‌بینی کرده است، در مرحله اول اعتراض‌ها و شکایات به هیات نظارت شهرستان اعلام می شود که به طور مثال در شهر تهران 190 شکایت بود که در هیات اجرایی و نظارت بررسی و در نهایت صحت انتخابات تایید شد.


وی ادامه داد: علاوه بر این قانونگذار بعد از تایید صحت انتخابات حوزه انتخابیه، فرصت 48 ساعته برای شکایت و اعتراض نامزدها پیش‌بینی کرده است که در آن مرحله به هیات نظارت استان می‌آید که در حال حاضر در این بازه زمانی قرار داریم.


رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر استان تهران در همین راستا افزود: پیش‌بینی ما این است که طی این هفته صحت انتخابات هفت تا هشت شهر دیگر را تایید کنیم.


رحیمی با اشاره به اینکه نامزدها و هیات اجرایی در برخی از شهرها چون رباط کریم و پرند برای ابطال صندوق‌ها تاکید دارند گفت: در حال بررسی هستیم و معترضان به هیات نظارت آمدند و دفاعیات خود را مطرح کردند که البته مستندات‌شان کم بود و احتمال ابطال صندوق‌ها نیز کم است؛ چراکه ابطال آرای حوزه‌های انتخابیه به هیچ عنوان اولویت نخست ما نیست.


رحیمی تصریح کرد: علاوه بر اینکه این حق‌الناس است، چهارسال مردم این حوزه انتخابیه از شورا محروم می مانند که با مشارکت مردم برای تعیین سرنوشت‌شان منافات دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته