دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

باهنر خطاب به دولت: بنگاه‌های اقتصادی را از چنبره سهام عدالت نجات دهید

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا بنگاه‌های اقتصادی را از چنبره سهام عدالت نجات دهد.
کد خبر : 18551

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمدرضا باهنر در همایش همدلی و همزبانی، رونق اقتصادی و اشتغال که در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد با اشاره به نامگذاری‌های سال از سوی مقام معظم رهبری که عمدتا بر محور مسائل اقتصادی بنا گذاشته شده‌ است، گفت: با وجود گذشت ۳۶ سال از انقلاب در ابعاد مختلف نوآوری‌هایی داشته‌ایم و الگوهایی نظیر مردم سالاری دینی و دفاع مقدس را خلق و ایجاد کرده‌ایم، اما متاسفانه در اقتصاد کلان به هیچ وجه مجموع عملکردمان قابل دفاع نیست.


وی افزود: نرخ رشد اقتصادی، وضعیت اشتغال و رفاه عمومی از نظر شاخص‌های جهانی برای کشورمان قابل افتخار نیست و قاعدتا این به مفهوم آن است که یک جای کار می‌لنگد، بنابراین باید محافظه کاری را کنار گذاشت.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه‌‌ نگران شرایط پس از تحریم نیز هستیم، اظهار کرد: باید بررسی کرد که چه اتفاقاتی قرار است پس از تحریم برای کشور بیفتد. آیا قرار است صادرات پس از تحریم روان شود یا واردات؟ آیا قرار است همین خرده تولید داخلی نیز تعطیل شود یا خیر؟


باهنر خطاب به سیاست مداران کشور گفت: مسائل کلانی که با معیشت مردم سرو کار دارد را لعاب سیاسی ندهید، چرا که بر روی لبه‌ای حرکت می‌کنیم که اگر از هر طرف آن بیفتیم گرفتاری‌های سنگینی برایمان به وجود می‌آید.


این نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به افرادی که با دلواپسی‌های بی‌مورد سبب ایجاد تنش در جامعه می‌شوند، گفت: مقام معظم رهبری هر‌گاه راجع به مذاکرات اتمی سخن گفته‌اند، از اعتماد خود به تیم مذاکره کننده نیز صحبت کرده‌اند.


وی افزود: برخی دلواپسی خود را به گونه‌ای مطرح و بیان می‌کنند که انگار قرار است منافع ملی کشور به خطر بیفتد و این در حالی است که هر تصمیمی گرفته شود با همدلی و همزبانی مجلس، دولت و نظام اتخاذ می‌شود.


باهنر همچنین به تدوین برنامه ششم توسعه اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: در قراردادهایی که بین دولت و بخش خصوصی بسته شده و می‌شود، مواردی را کشف کرده‌ایم که بسیار یک‌سویه و ظالمانه بوده و در همین راستا در حال تدوین جدید فرمت‌های چنین قراردادهایی هستیم.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از دولت‌ها در گذشته شعار واگذاری کار مردم به مردم را داده‌اند، اظهار کرد: این در حالی است که همواره این دولت‌ها بزرگ و بزرگ‌تر شده‌اند و جایی که خواستیم بخش خصوصی را وارد کنیم، به دلیل عدم اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی، عملا با مشکل روبه‌رو بودیم.


باهنر همچنین از دولت خواست بنگاه‌های اقتصادی را از چنبره سهام عدالت نجات دهد و گفت: در وضع فعلی 40 میلیون نفر سهام عدالت گرفته‌اند که بر مبنای آن حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان باید به مردم پرداخت شود. این در حالی است که صاحبان این سهام‌ نه توانایی سرمایه‌گذاری دارند و نه می‌توانند از سهامشان بگذرند.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۲۰ سال از ایجاد صنعت نفت در کشور می‌گذرد، تصریح کرد: با وجود گذشت این همه سال همچنان همه چیز در بخش نفت در دست شرکت ملی نفت است و بخش خصوصی هیچ نقشی در این زمینه ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته