دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1396 - 13:40

انتقال یک شخصیت دینی مخالف در بحرین از زندان به بیمارستان

خانواده رئیس بزرگ‌ترین هیات دینی در بحرین اعلام کرد که پس از نامساعد شدن وضعیت جسمانی وی، مدیریت زندان جو او را از سلول انفرادی خارج و به بیمارستان منتقل کردند.
کد خبر : 185438

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، سایت شبکه اللولوه گزارش کرد خانواده سید مجید مشعل، رئیس شورای اسلامی علمای بحرین اعلام کرد که وضعیت جسمانی وی به‌دلیل بی‌توجهی و بدرفتاری نامساعد شده است و به‌دلیل اینکه او نسبت به حمله خونین به تحصن کنندگان در میدان الفداء در نزدیکی منزل شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین اعتراض کرده بود، مورد انتقام جویی قرار گرفت.


پس از آنکه رئیس شورای اسلامی علمای بحرین به سلول انفرادی انتقال یافت، وضعیت جسمانی وی روز به روز بدتر شد. در حال حاضر او به بیمارستان منتقل شده است.


خانواده مشعل از بیش از یک ماه قبل شکایت‌هایی را به مسئولان ارائه و نسبت به محرومیت وی از درمان اعتراض کرده بودند.


منابع بحرینی اعلام کردند که مدیریت زندان مرکزی جو به این دلیل که سید مشعل نسبت به حمله خونین الدراز اعتراض کرده بود، او را به سلول انفرادی منتقل کردند که در این اتاق دمای هوا بسیار پایین بود و تخت یا پتویی وجود نداشت که او را از سرما حفظ کند. حتی در این اتاق صندلی برای نشستن وجود نداشت.


منابع افزودند که مدیریت زندان فقط یک بطری آب و یک وعده غذا به وی داده بود و پس از ماه رمضان، فقط با این ادعا که غذای کافی برای زندانیان وجود ندارد، وعده افطاری به وی داده می‌شد.


سید مشعل به اتهام مشارکت در تحصن مقابل منزل شیخ عیسی قاسم، در سه پرونده متهم است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته