روابط عمومی واحدهای دانشگاهی باید دانشگاه را آن گونه که هست به مخاطبان معرفی کنند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر غلامرضا گلچین راد با تبریک ۲۷ اردیبهشت روز روابط عمومی به همه مدیران روابط عمومی واحدها و مراکز آموزشی استان گلستان با بیان این مطلب که روابط عمومی نقشهای گوناگونی در دانشگاهها دارد، اما دو نقش مهم آن، ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی از میان سایر نقشها نمایانتر و مهمتر است، گفت: روشهای سنتی اطلاع رسانی، پاسخگوی خواستههای روز افزون جوامع پیچیده امروزی نیست، چرا که مردم حق خود میدانند تا در تعیین سرنوشت خود و مشارکت در اداره امور جامعه سهیم باشند و در این راه سخت تشنه دانستن، تحلیل کردن و پردازش اطلاعات و اخبارند و روابط عمومیها باید خود را به علم و دانش روز مجهز کنند.
معاون هماهنگی دانشگاه ازاد اسلامی گلستان تاکید کرد: یک مدیر روابط عمومیِ خوب و با وجدان، باید فعال و خلاق باشد، فکرش آزاد و از پشت میز نشینیِ کارمند گونه بیزار باشد، باید آزادی عمل، فکر و بیان داشته و بتواند آزادانه، عملکرد دستگاه متبوعش را نقد کند و برای از بین بردن نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت، اندیشه کند و طرحهای اجرایی ارائه دهد. وی افزود: مدیران روابط عمومی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به توسعه روزافزون فعالیتهای دانشگاه آزاد اسلامی و لزوم اطلاع آحاد مردم از دستاوردهای این موسسه عظیم فرهنگی و اجتماعی باید با معرفی صریح و دقیق امکانات، پتانسیلها و تجهیزات دانشگاه به مخاطبان، انعکاس و اطلاع رسانی فعالیتها، اقدامات و خدمات و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی را به درستی به مخاطبان معرفی کنند.
گلچین راد با بیان این مطلب که اکنون پذیرش دانشجو رقابتی شده است گفت: شاید در بدو تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی این دانشگاه فاقد امکانات لازم آموزشی بود اما در سالهای گذشته این دانشگاه با جذب و پرورش استادان و ایجاد امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی و کمک آموزشی مناسب توانسته این خلاء را پر کند و تنها بر اساس تبلیغات سوء از سوی رقبا و اطلاع رسانی نشدن از سوی برخی روابط عمومی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شائبه پایین بودن سطح آموزشی آن باقی مانده است که برای رفع این شائبه نیز میتوان اطلاع رسانی درباره استادان تمام وقت، امکانات آموزشی و کمک آموزشی، کارگاهها و آزمایشگاهها، امکانات هر رشته به تفکیک واحدها، اعضای هیئت علمی هر رشته، اطلاع رسانی درباره موفقیتهای آموزشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را در دستور کار فعالیتهای روابط عمومی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار داد و در این راستا روابط عمومیهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید با استفاده از شیوههای نوین اطلاع رسانی درباره معرفی مناسب واحدها و مراکز، رشته و ظرفیتها، امکانات آموزشی، استادان مجرب و معتبر، بیان شرایط استفاده از وامهای دانشجویی، تبیین موفقیتهای فارغ التحصیلان دانشگاه، ارائه آمار قبولی در مقاطع بالاتر و ارائه آمار شاغلان فارغ التحصیل شده اقدام عملی را در بیان خدمات دانشگاه آزاد اسلامی به مردم انجام دهند.
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گلستان تاکید کرد: روابط عمومی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید بتوانند دانشگاه آزاد اسلامی را بدان گونه که هست و آنچه در نظر دارد بشود به مخاطبان معرفی کنند.
انتهای پیام/