دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1394 - 13:35
رئیس شرکت راه آهن شهری تهران و حومه مدعی شد

صرفه‌جویی ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی در صورت کمک دولت به مترو

رئیس شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه اگر دولت به مترو کمک کند، ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های جاری کشور صرفه جویی می‌شود، از افتتاح دو خط ۶ و ۷ مترو تا سال ۹۵ خبر داد.
کد خبر : 18537

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حبیب درویش در مراسم افتتاحیه ایستگاه متروی میدان جهاد (شهدای رسانه) با اعلام این خبر افزود: این ایستگاه از نظر جایگاه از شمال خیابان ولیعصر از جنوب میدان ولیعصر و از غرب بیمارستان امام سجاد و مسجد نور و وزارت کشور را پوشش می‌دهد.
وی افزود: طبق بررسی‌های ما این ایستگاه روزانه ۳۰ هزار مسافر خواهد داشت و وسعت آن ۱۲ هزار متر مربع در دو طبقه با دو دسترسی شرقی و غربی است.
درویش گفت: تجهیزات کاملی در این ایستگاه به خصوص پله برقی و آسانسور برای معلولان در نظر گرفته شده است.
در ادامه این برنامه درویش از افتتاح ایستگاه عبدل‌آباد در ماه آینده خبر داد و گفت: در سال ۹۴ قصد داریم هر ماه یک ایستگاه افتتاح کنیم.
وی اضافه کرد: در سال گذشته ۳۰ کیلومتر احداث مترو داشتیم که اکنون ۱۰ درصد از برنامه عقبیم و احداث این ۲۰ کیلومتر ۲ هزار میلیارد تومان هزینه برای ما به دنبال داشت که ۱۰ درصد از آن را دولت به ما کمک کرد.
رئیس شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه برای سال‌های ۹۴ و ۹۵ قرار است خط ۳ مترو و فرودگاه مهر آباد به بهره‌برداری برسد، گفت: اکنون در حال نصب تجیهزات این ایستگاه‌ها هستیم و شبانه روز در دو شیفت کار می‌کنیم.
درویش تاکید کرد: خط‌های شش و هفت مترو نیز تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در صورت تکمیل خطوط مترو ۷۰ کیلومتر خط مترو ساخته‌ایم، گفت: احداث این خطوط تاکنون طبق برآورد ما ۷ هزار میلیارد تومان هزینه در بر داشته و ۷ سال طول می‌کشد که اگر دولت به ما کمک کند و بخشی از آن را بپردازد در عرض سه سال این خطوط به طور کامل ساخته خواهد شد و سالانه ۴ هزار حبو ۵۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه جاری دولت خواهیم داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته