دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

امیر کویت برای میانجی گری میان قطر و عربستان راهی جده شد

شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت دقایقی پیش ( روز سه شنبه) برای انجام رایزنی هایی با سلمان شاه عربستان و میانجی گری در زمینه بحران سیاسی منطقه راهی جده شد .
کد خبر : 185299

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، شیخ صباح در این سفر مذاکراتی را با مقامات رژیم سعودی انجام خواهد داد تا شرایط برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه فراهم نماید .


امیر کویت همچنین در تماسی تلفنی با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه به بررسی آخرین تحولات مرتبط با تحولات منطقه پرداخت .


عربستان پیش از این امکان هرگونه میانجی گری میان ریاض با دوحه را رد کرده بود. عربستان به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی،جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند.


اظهارات منتسب به «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است.


این اظهارات که یک روز پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و نشانه وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست‌های منطقه‌ای 2 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد.


امیر کویت دقایقی همچنین شب گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به بررسی بحران روابط این کشور با چند کشور عربی پرداخت و خواستار کاهش تنش در روابط اعضای شورای همکاری خلیج فارس و جلوگیری از تشدید آن شد.


امیر کویت همچنین خواستار حل و فصل مشکلات و اختلافات از راه دیپلماتیک و سیاسی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته