دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1394 - 12:45

انتقاد شدید کری از اقدامات اخیر کره شمالی

وزیر امور خارجه آمریکا از اقدامات اخیر کره شمالی انتقاد و بر تعهد واشنگتن به امنیت کره جنوبی تاکید کرد.
کد خبر : 18529

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از آسوشیتدپرس، جان کری در سخنانی ضمن متهم کردن مقامات پیونگ‌یانگ به "ارتکاب جنایات و فجایع مختلف"، اظهار داشت: آمریکا به تعهدات امنیتی خود در قبال کره جنوبی پایبند است.


کری از اقدام کره شمالی مبنی بر "عمل نکردن متوالی به وعده‌های خود و ایجاد تهدید و بی‌اعتنایی آشکار درباره قوانین بین‌المللی از طریق فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای تحریک‌آمیز در کنار سرکوب مردم خود" انتقاد و تاکید کرد: اقدامات وحشتناک کرده شمالی باید آشکار شود و فشار بر این کشور باید افزایش یابد تا این کشور رفتار خود را به ویژه در زمینه تلاش برای فرار از مذاکرات درباره خلع سلاح هسته‌ای تغییر دهد.


وزیر امور خارجه آمریکا که در کره جنوبی به سر می‌برد، در ادامه تصریح کرد: کره شمالی حتی به برداشتن گام‌های مورد نیاز برای توقف برنامه سلاح هسته‌ای خود به منظور از سرگیری مذاکرات در این‌باره نزدیک هم نشده است. آمریکا درصدد تشدید تحریم‌ها علیه این کشور است.


وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: واشنگتن به تلاش برای فرصت دادن به پیونگ‌یانگ به منظور بهبود روابط بین دو کشور ادامه می‌دهد و این در حالی است که تاکنون نشانه‌ای در این زمینه دیده نشده است.


کری در پایان با بیان این مطلب که درباره ادامه مبارزه علیه داعش با وجود تصرف شهر رمادی توسط این گروه اطمینان دارد، افزود: بارها اعلام کرده‌ام که مبارزه علیه داعش طولانی خواهد بود و به ویژه این مبارزه در استان الانبار که نیروهای امنیتی عراق در آن حضور پرقدرتی ندارند، سخت‌تر خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته