دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1396 - 16:21

پسر معتاد مادر پیرش را کشت + تصویر

پسر معتادی که پس از مصرف مواد مخدر، مادر ۷۰ ساله خود را خفه کرده بود، به قتل مادرش اعتراف کرد.
کد خبر : 185258

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا ساعت 16 نهم خرداد ماه امسال مرد میانسالی با حضور در خیابان کمالی از همسایگان و اهالی محل درخواست کمک و عنوان کرد که مادرش دچار عارضه ایست قلبی شده و نفس نمی‌کشد.


با اعلام خبر به مرکز فوریت‌های پزشکی، تیم اورژانس در محل حاضر شد و در بررسی‌های اولیه اعلام شد که روی بدن پیرزن آثار جراحت شناسایی شده است. لذا موضوع به کلانتری 112 ابوسعید اعلام و ماموران کلانتری نیز در محل حاضر شدند.


با اعلام خبر فوت مشکوک یک پیرزن 70 ساله به پلیس آگاهی و همچنین قاضی کشیک ویژه قتل دادسرای ناحیه 27 تهران ، تیم بررسی صحنه جنایت اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به همراه عوامل تشخیص هویت پلیس و بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 27 تهران در محل حاضر شدند.


با تایید وجود آثار جراحت روی جسد و احتمال وقوع جنایت، پرونده مقدماتی با موضوع "فوت مشکوک" تشکیل، جسد جهت شناسایی علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل و پسر متوفیه نیز جهت ادامه تحقیقات پلیسی به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.


کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در تحقیقات میدانی از محل سکونت متوفیه و پسرش به نام محسن ( 40 ساله ) اطلاع پپدا کردند که از ساعت 14 الی 15 نهم خرداد ماه امسال صدای نزاع و درگیری مابین متوفیه و پسرش از داخل ساختمان شنیده شده اما ناگهان صدای نزاع و درگیری آنها قطع و نهایتا پس از گذشت چند ساعت از این موضوع، پسر متوفیه ( محسن ) از ساختمان خارج و از همسایگان درخواست کمک کرده است.


در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که محسن دارای سابقه سوء مصرف موادمخدر بوده و چندین بار به علت مصرف موادمخدر صنعتی در مراکز ترک اعتیاد و همچنین بیمارستان روان پزشکی بستری شده و بارها با همسایگان و مادرش درگیری داشته است. همچنین در اظهار نظر اولیه از سوی تیم پزشکی اعلام شد که آثار ناشی از فشار روی مجاری تنفسی ( ناحیه گردن ) بر روی جسد متوفیه شناسایی شده است.


"محسن . پ" که پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی منکر هرگونه نزاع و درگیری با مادرش در روز حادثه شده بود ، در اظهارات اولیه مدعی شده بود که در همان روز جهت خرید از خانه‌شان خارج و پس از مراجعت به خانه با جسد مادرش در اتاق پذیرایی روبه‌رو شده است .


وجود تناقضات مابین صحبت‌های محسن با اظهارات مشترک همسایگان مبنی بر شنیده شدن صدای درگیری مابین وی و مادرش و نهایتا اعلام نظریه اولیه پزشکی قانونی مبنی بر شناسایی آثار فشار بر روی مجاری نفسی متوفیه ، کارآگاهان اداره دهم را بر آن داشت تا همچنان تحقیقات پلیسی از "محسن . پ" را در دستور کار خود قرار داشته باشند.


سرانجام ساعت 8 شانزدهم خرداد ماه امسال محسن لب به اعتراف گشود و به قتل مادرش اعتراف کرد. وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: روز حادثه ناگهان مادرم با من درگیر شد، در حالی که تازه موادمصرف کرده بودم، ناگهان عصبانی شده و برای آنکه مادرم را مجبور به سکوت کنم ، گلو و دهانش را گرفتم تا او را ساکت کنم اما ناگهان مادرم روی زمین افتاد؛ هرچه تلاش کردم نتوانستم او را احیا کنم. نهایتا از خانه بیرون آمده و از من مردم درخواست کمک کردم.


سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم جهت ادامه تحقیقات در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس آگاهی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته