دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1396 - 16:38

آغاز دومین دوره طرح نسخه‌های شفابخش رمضان

طرح نسخه‌های شفابخش رمضان با همکاری بنیاد بیماری‌های نادر ایران و تولیت امامزاده صالح با هدف غربالگری و ارائه خدمات پزشکی و تشخیصی به شهروندان، از نیمه دوم رمضان آغاز می‌شود.
کد خبر : 185257

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از صبنا، شکیبا پردل، مدیر روابط عمومی بنیاد بیماری‌های نادر ایران، گفت: این طرح در سال گذشته نیز اجرا شد که حدود 5000 بیمار ویزیت شدند و در مرکز تصویربرداری پزشکی پارسیان وابسته به بنیاد بیماری‌های نادر ایران آزمون‌های تصویربرداری روی آن‌ها انجام گرفت.


وی افزود: هدف اصلی ما از اجرای این طرح انجام آزمون‌های غربالگری و تشخیصی برای شهروندان است. در این طرح ۱۵ روزه مراجعان می‌توانند در صحن امامزاده صالح نزد پزشکان متخصص ویزیت و از خدمات تشخیصی پزشکی پارسیان استفاده کنند.


در ادامه علی داودیان،بنیان‌گذار بنیاد بیماری‌های نادر ایران نیز ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این طرح‌ها، گفت: یکی از راه های پیشگیری از بروز بیماری های ژنتیکی و نادر تشخیص زود هنگام و کنترل آنها است و هدف ما از اجرای چنین طرح هایی کمک به قشر کم درآمد جامعه برای جلوگیری از بروز بیماری است.


وی افزود: یکی از فواید این طرح فضای معنوی ساعات نزدیک افطار در امامزاده صالح (ع) است که زائرین حرم مطهر نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته