دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1396 - 13:29

عملیات رقه از سه محور آغاز شد

یکی از رهبران نیروهای کرد دموکراتیک سوریه که از سوی آمریکا حمایت می‌شود از آغاز عملیات آزادسازی رقه از سه محور شرق، غرب و شمال این شهر خبر داد.
کد خبر : 185126

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه اسکای‌نیوز عربی، رزان حدو، عضو شورای نیروهای دموکراتیک سوریه گفت: «اطلاعیه رسمی درباره عملیات تا ساعاتی دیگر منتشر می‌شود.»


وی افزود: «نیروهای کُرد از سه محور نزدیک به شعر رقه واقع در شمال‌ شرقی سوریه به مواضع گروه تروریستی داعش حمله‌ور شده‌اند.»


هم‌زمان با این اظهارات، دیده‌بان حقوق بشر سوریه (که فعالیتی مخالف نظام سوریه دارد) اعلام کرد نیروهای کُرد از صبح امروز (سه‌شنبه) به منطقه المشلب در اطراف شهر رقه حمله کردند.


کاربریی به نام «رقه در سکوت ذبح می‌شود» در فیسبوک اعلام کرد شهر رقه از بامداد امروز (سه‌شنبه) مورد حمله موشکی و پدافند توپخانه‌ای قرار گرفته است.


این کاربری که به انتشار اخبار شهر رقه در فیبسوک می‌پردازد اعلام کرد شبه‌نظامیان کُرد حملات موشکی خود را به رقه آغاز کرده‌اند.


به گزارش آنا، ائتلاف نیروهای کرد دموکراتیک سوریه پیشتر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود امروز (سه‌شنبه) موعد آغاز مرحله پنجم آزادسازی رقه است که شامل حمله به این شهر می‌شود.


در هفته گذشته نیروهای کرد دموکراتیک سوریه تا چند کیلومتری اطراف شهر رقه پیشروی کرده بودند و توانستند حلقه محاصره این شهر را در عملیاتی که از ماه نوامبر 2016 (آبان 1395) آغاز شده است، کامل کنند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته