دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار

نمایندگی‌های وزار‌ت‌خارجه در کشورهای همجوار، جهت اطلاع‌رسانی و تسهیل شرکت‌کنندگان در این کنگره اعلام آمادگی کرد.
کد خبر : 185111

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور،‌ در دیدار طاهری مدیرکل این مرکز و دبیر اجرایی نخستین کنگره ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار با آقای ارباب خالص مشاور وزیر امور خارجه و رئیس نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شرق کشور موضوع اطلاع‌رسانی و همکاری نمایندگی‌های وزارت خارجه در کشورهای همجوار مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.


بر اساس این گزارش، طاهری در گزارشی از روند برگزاری این کنگره و مجوزهای لازم همچنین سطح شرکت‌کنندگان و مدعوین را مطرح کرد و بر اهمیت تبادل اطلاعات علمی در حوزه علوم‌زمین و به‌خصوص دوره ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار تاکید کرد.


در ادامه جلسه ارباب خالص مشاور وزیر امورخارجه و رئیس نمایندگی در شمال و شرق کشور نیز با بیان این‌که به طور یقین مشهد ظرفیت‌های لازم جهت برگزاری چنین نشست‌هایی را دارد، گفت: برگزاری جشنواره‌ها و همکاری با مجامع علمی و دانشگاهی و تبادل علم و پروژه‌های تحقیقاتی با همسایگان را در بهره‌وری بیشتر از ظرفیت نهفته استان موثر دانست و استفاده بیشتر از این ظرفیت در راستای سرمایه‌گذاری در استان و بالا بردن توان علمی محققان را یادآور شد.


ارباب خالص، همچنین آمادگی نمایندگی‌های وزارت خارجه در کشورهای همجوار را جهت اطلاع‌رسانی و تسهیل شرکت‌کنندگان در این کنگره اعلام کرد.


در این جلسه صادقی معاون نمایندگی و قبادی کارشناس کشورهای مشترک‌المنافع همچنین دکتر عجم کارشناس کشور پاکستان و علیپور کارشناس کشورهای افغانستان و تاجیکستان به بیان دیدگاه‌های خود درخصوص برگزاری این کنگره پرداختند و نظرات موثری را ارائه دادند.


در پایان جلسه مقرر شد مکاتبات لازم در این خصوص انجام و با استفاده از نظرات ارائه شده تصمیمات لازم در کمیته اجرایی این کنگره اتخاذ شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: پاکستان هند
ارسال نظر
قالیشویی ادیب