دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1396 - 13:48
گفت‌وگوی آنا با راضیه سهرابی

ستاره هندبالی و دانشجوی سما خمینی‌شهر: برای المپیکی‌شدن مصمم هستیم

دانشجوی سما واحد خمینی‌شهر و ستاره هندبالی سپاهان می‌گوید: از فوتسال به هندبال آمدم و مصمم هستیم با تیم ملی به المپیک راه پیدا کنیم.
کد خبر : 185108

به گزارش آنا، هندبال یکی از رشته های ورزشی تیمی پرطرفدار و پرهیجان است که در سال های اخیر مورد توجه بانوان ورزشکار قرار گرفته و همانند فوتبال، والیبال و فوتسال با ظهور استعدادهای جدید اصفهان را بر سر زبان ها زنده نگه داشته است.


بانوان اصفهانی نشان داده اند اگر سرمایه گذاری مناسب و حمایت مسئولان بدرقه راهشان باشد، حرف های زیادی برای گفتن در میدان های داخلی و بین المللی دارند و دمیدن روح نشاط و موفقیت در جامعه بانوان کار سختی نخواهد بود.


راضیه سهرابی کاپیتان و بازیکن باتجربه، خوش فکر و حرفه ای هندبال یکی از همین استعدادهای آینده دار اصفهانی است که راه موفقیت را در میان همه کم و کاستی ها پیموده و فعل می‌شود را صرف کرده است. او در گفت‌وگویی خواندنی با خبرنگار خبرگزاری آنا از زیر و بم های این رشته و رازهای موفقیتش می‌گوید.
* ابتدا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید متولد چه سالی و اهل کجا هستید؟


- راضیه سهرابی بازیکن تیم ملی هندبال بزرگسالان و بازیکن فولاد مبارکه سپاهان، متولد 1369 و اهل اصفهان هستم.
* هندبال را از کی به صورت حرفه ای آغاز کردید؟


- از سال 80 ورزش حرفه ای را با فوتسال آغاز کردم و تا سال 86 در این رشته بازی می کردم تا اینکه از سال 87 به درخواست یکی از مربیان و علاقه به هندبال به خانواده هندبال پیوستم و در رده سنی نوجوانان و جوانان ذوب آهن سال بازی کردم و از سال 88 به رده سنی بزرگسالان ذوب آهن ملحق شدم و بعد از 10 سال همکاری با باشگاه ذوب آهن از سال 1395 تاکنون به باشگاه فولاد مبارکه سپاهان همکاری می کنم. همزمان با بازی در این تیم ها از سال 93 در هندبال ساحلی هم حضور داشته و دارم.
* چرا هندبال را انتخاب کردید؟


- فوتسال و هندبال برایم فرقی نداشت و فقط به آینده ام فکر می کردم و پیشرفتم را در رشته هندبال می دیدم.
* مشوق و راهنمای شما چه کسانی بودند؟


- مشوق اصلی خانواده‌ام بودند که از زحمات و حمایت های شان بی اندازه متشکرم، البته آنها زمانی که وارد فعالیت ورزشی شدم نگران بودند چون من 10 سالم بود و کم سن و سال، ولی به خاطر علاقه ای که داشتم، کمکم کردند و اکنون از جایگاهی که دارم راضی هستند و بیشتر حمایتم می کنند تا به جایگاه بالاتری برسم. بعد از آنها باید از سرکار خانم علوی و خانم کوهیان هم که مربیان من بودند، اسم ببرم که نقش مهمی در پیشرفت من داشتند.
* از اولین مسابقه یا بهتر بگویم از نخستین موفقیتی که کسب کردید برای ما تعریف کنید؟


- از بدو ورودم به ذوب آهن موفقیت های زیادی داشتم از جمله قهرمانی با ذوب آهن و سهم بزرگی از پیشرفتم را مدیون باشگاه ذوب آهن می دانم.
*چه شد که به تیم ملی دعوت شدید؟


- از سالی که وارد ذوب آهن شدم و بازی کردم خوب دیده شدم و با نظر کادر فنی به تیم ملی دعوت شدم تا تجربه شاگردی سانیا پانیچ را هم داشته باشم.
* وضعیت تیم ملی را چگونه ارزیابی می کند؟


قبلا فدراسیون وضعیت نابسامانی داشت و شرایط تیم ملی خیلی سخت بود ولی اردوها با امکانات لازم و خیلی منظم برگزار شد ولی نتیجه ها و عملکرد تیم ملی برای جامعه هندبال رضایت بخش نبود، این نه تنها نظر من بلکه صحبت کارشناسان هم بود و امیدوارم با وجود در راس قرار گرفتن رحیمی بهترین رئیس فدراسیون شرایط تیم ملی روز به روز بهتر و تیم ملی نتیجه خیلی خوب و چشمگیری در سال های آینده کسب کند که دور از دسترس نیست و امیدوارم تیم هندبال بانوان ایران به جمع المپیکی ها بپیوندد و این یکی از خواسته ها و آروزهای ما و فدراسیون هندبال است.
* دنبال حضور در المپیک هستید یا جام جهانی؟
- اکنون برای المپیکی شدن خیلی مصمم تلاش می کنیم و امیدوارم این رویا محقق شود.
* چه انتظاری از مسئولان ورزشی استان اصفهان دارید؟
- نگاه بیشتری به ورزش بانوان داشته باشند هم از لحاظ مالی هم رسانه ای، امیدوارم اسپانسر های بیشتری به سمت ورزش بانوان حرکت کنند چراکه این مهم به موفقیت های ورزش بانوان خیلی کمک خواهد کرد. با این حمایت ها آرامش و ثبات شکل خواهد گرفت و تیم و بازیکنان و کادر فنی به نتیجه بهتری دست پیدا می کنند و جوانان بیشتری جذب ورزش خواهند شد.


*چرا راضیه سهرابی در نظر خیلی ها مغرور است؟


- نه اینطور نیست، البته من خیلی وارد همه جمعی نمی شوم و برای خودم حد و مرزهایی دارم تا همیشه به خواسته هایم برسم و این شاید در نظر بعضی ها نشانه مغرور بودن باشد.


*نظرتان را در باره حضور بازیکن خارجی خانم در لیگ هندبال بفرمایید.


-این کار حتما تاثیر خیلی زیادی دارد، مثلا تیم ثامن الحجج 5 سال از بازیکن خارجی استفاده کرد و در کنار بهترین های ایران 5 سال متوالی قهرمان لیگ برتر شدند.


*به مربی‌گری در این رشته فکر کرده اید؟


- به مربی‌گری که فکر می کنم؛ باعث افتخار من هست که بتوانم در آینده به دختران نونهال نوجوان و جوان علاقه‌مند به این رشته کمک کنم.
* شما بعد از یک دهه موفق حضور در تیم و باشگاه ذوب آهن به یکباره تصمیم گرفتید به دیگر تیم رقیب و پرافتخار اصفهان بروید، چرا؟


- من همیشه گفته ام تیم ذوب آهن خانه دوم من بوده و تیمی است که در آن سال به سال پیشرفت کردم و بزرگ شدم و خاطرات خوب ذوب آهن فراموش شدنی نیست. اما در دنیا رقم قراردادها در تصمیم بازیکنان برای ماندن یا رفتن به باشگاه های دیگر نقش مهمی دارد و من هم از این قاعده جدا نبودم.


* نظرتان در رابطه با آقای سعید آذری بفرمایید.
- مرد بزرگ. در راس قرارگرفتن آقای آذری یعنی وجود آرامش در بازیکنان ذوب آهن.
* ویژگی فصل گذشته تیم فولاد مبارکه سپاهان؟


- خیلی قانون‌مدار
*خانم سهرابی از شرایط آمادگی خودتان بگویید؟


- برای فصل جدید از 11 اسفند و یک هفته بعد از پایان لیگ 95 تمرینات را آغاز کرده ام و اکنون از تجربیات یکی از بزرگترین و بهترین مربیان بدنساز آقای مهدی خباز استفاده می کنم.
* لقب صورتی از کجا آمد؟


-به خاطر عوض شدن رنگ صورتم در حین تمرین و مسابقه این طور صدام می کنند.
* بهترین و تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟


- بهترین: قهرمانی هندبال ساحلی با تیم دانشگاه شهرکرد
تلخ ترین: فوت بهترین و با اخلاق ترین داور هندبال بانوان خانم مرجان کیانی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته