دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1396 - 12:09
رئیس فدراسیون شنا در گفت‌وگو با آنا؛

دوست ندارند در آبان‌ ماه دوباره رئیس فدراسیون شوم/ عده‌ای به دنبال سیاه‌نمایی هستند

رئیس فدراسیون شنا گفت: برخی دوست ندارند تا من بار دیگر در انتخابات شرکت کنم و رئیس فدراسیون شوم.
کد خبر : 185082

محسن رضوانی با اشاره به این موضوع که عده‌ای قصد دارند رکوردهای شیرجه‌روهای ایران را در بازی‌های آسیایی کوچک و ناچیز جلوه دهند، به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «قرار است در آبان ماه سال جاری انتخابات فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برگزار شود و برخی دوست ندارند تا من بار دیگر در انتخابات شرکت کنم و رئیس فدراسیون شوم. به همین دلیل 3 مدال طلا و 2 برنز شیرجه را در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با رکوردهای ثبت شده در بازی های آسیایی اینچئون مقایسه می کنند و چون به دنبال سیاه‌نمایی‌هستند اعلام می‌کنند ایران با این نتایج در رده ششم آسیا قرار می‌گیرد.»


وی ادامه داد: «ورزشکاران ما همواره در حال رشد و ترقی هستند و نباید تلاش‌های آنها نادیده گرفته شود. خود من به عنوان رئیس فدراسیون و البته کارشناس شنا، شیرجه و واترپلو به همراه سلطانی‌فر وزیر ورزش و داورزنی معاون وزیر انتظار کسب این موفقیت‌ها را نداشتیم. پس رشد شیرجه‌روهای ما باعث شگفتی شده و البته که در آینده هم ادامه می‌یابد. ما قصد داریم در صورت تامین بودجه سرمربی خارجی برای رشته‌های شنا و شیرجه بیاوریم تا همچون واترپلو که با چیریچ صربستانی رشد قابل قبولی داشته است، بتوانیم بهتر از شرایط کنونی عمل کنیم.»


رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو خاطرنشان کرد: «سال گذشته در کانادا من به عنوان یکی از اعضای کمیته مربیان فینا در مراسم برترین‌های 2016 شیرجه جهان حضور داشتم. در بخش مردان و زنان نفرات برتر هر دو چینی بودند. جالب اینکه همین خانم چینی که بهترین شد در مسابقات کاپ جهانی که ارزش بالایی دارد باید 6 بار از روی دایو طبق قانون می‌پرید. در یکی از این حرکات پای او لیز خورد و باعث شد تا رکورد این شیرجه‌روی چینی به شدت افت کند. بنابراین نباید به این مسئله فکر کرد که حتما شیرجه‌روهای ما در رقابت‌های بعدی به مشکل برمی‌خورند.»


او افزود: «یک شیرجه‌رو در یک مسابقه با نمره 8 اول می‌شود و در مسابقه‌ای دیگر با همان نمره حتی به مدال هم نمی‌رسد. آنچه اهمیت دارد این است که ما بتوانیم بچه‌‌های شیرجه را در مسیر پیشرفت حفظ کنیم و آنها را در فضایی قرار دهیم که در مسابقات بدون استرس و با تمرکز به روی تخته دایو بروند تا بتوانند بهترین عملکرد را ارائه دهند.»


رضوانی تاکید کرد: «در مسابقات المپیک مایکل فلپس بدون اینکه یکی از رکورد‌هایش را بشکند 6 مدال طلا گرفت. نتایج ما در بازی‌های اسلامی مخصوصا در واترپلو دور از انتظار بود. البته که راه زیادی داریم که بتوانیم در سطح برترین‌های ورزش‌های آبی جهان قرار بگیریم اما این باور را دارم که ما در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا در واترپلو بخت زیادی برای کسب مدال داریم. در شیرجه هم احتمال رسیدن‌مان به مدال زیاد است. در شنا هم نسل بسیار خوبی داریم. غلامپور، قلعه‌حسن‌لو و نسیمی شاد 3 تا از آینده‌دارهای ما هستند که سن‌شان 17 سال نشده و این فرصت را دارند که در فینال و حتی مدال آسیایی هم پیش بروند.»


او افزود: «رشد شناگران ما قطع‌شدنی نیست. مهدی انصاری دیگر شناگر موفق ماست که در بازی های همبستگی کشورهای اسامی تنها 7 صدم ثانیه تا رکورد ورودی المپیک فاصله داشت و با همان رکورد امتیاز ورودی مسابقات جهانی را کسب کرد. آنچه برای ما اهمیت دارد موفقیت شنا، شیرجه و واترپلو در میادین مختلف است. ما فاصله‌مان را به طور محسوسی با دنیا کم کرده‌ایم و توانایی آن را داریم که نزدیک‌تر هم بشویم. بنابراین تلاش ما متوقف نمی‌شود و برای موفقیت از هیچ کوشش فروگذار تخواهیم شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته