دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چرا «ماه عسل» از قبل ضبط شده بود؟

شب گذشته در ویژه برنامه ماه عسل که بعد از دو روز غیبت به دلیل برگزاری و پخش مستقیم لیگ جهانی والیبال، پخش نشد، نرگس کلباسی؛ فعال و نیکوکار ایرانی مهمان این برنامه بود که البته به صورت زنده روی آنتن شبکه سه سیما نرفت بلکه برنامه‌ای از پیش ضبط شده بود.
کد خبر : 185061

به گزارش گروه فرهنگی آنا، ذات برنامه ماه عسل به زنده بودن آن است که جذابیت آن را دو چندان می‌کند اما اینبار در یک سنت شکنی که البته علت آن هم توسط دست اندرکاران برنامه اعلام شد، «ماه عسل» به صورت زنده روی آنتن شبکه نرفت.


بر اساس این خبر ناصر کریمان؛ مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما درباره پخش تولیدی برنامه «ماه عسل» با حضور نرگس کلباسی عنوان کرده بود: «ما اضطراری داشتیم که به دلیل آن مجبور شدیم برنامه را تولیدی روی آنتن ببریم. نرگس کلباسی؛ مهمان برنامه، اصرار داشت که به شهر اصفهان برگردد و ما یک باره متوجه شدیم که شنبه و یکشنبه باید والیبال پخش شود بنابراین روز جمعه برنامه را با حضور نرگس کلباسی به عنوان مهمان ضبط کردیم چون نگران بودیم که وی به شهرش برگردد و دیگر نتوانیم از حضورش در برنامه بهره ببریم.«


کریمیان همچنین بیان کرده بود: بعد از اینکه متوجه شدیم شنبه و یکشنبه بازی‌های والیبال پخش می‌شود تصمیم‌گیری شد برنامه به صورت تولیدی روی آنتن برود و از فردا برنامه دوباره زنده پخش می‌شود.»


شب گذشته از زمان آغاز پخش این برنامه، فضای مجازی و سایت‌های خبری به این موضوع واکنش نشان داده ، برخی آن را به دلیل سانسور از صحبت‌های نرگس کلباسی دانسته و به این موضوع اعتراض کردند. به همین دلیل پس از پایان برنامه احسان علیخانی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود علت ضبط شدن این قسمت از برنامه را توضیح داد و نوشت: «سلام به دوستان عزیز، خانم کلباسی چهارشنبه تشریف آوردن تهران، قرار ما با خانم کلباسی برای حضور در ماه عسل، اول روز جمعه بود که برنامه خواهران منصوریان ٢ قسمت شد، بعد گذاشتیم روز شنبه، اما بدلیل تغییر کنداکتور شبکه و پخش والیبال در روزهای شنبه و یکشنبه، برنامه ما کنسل شد دیگر نمی‌توانستیم بیشتر از این، ایشان را معطل نگه داریم، چون ایشان هم عازم سفر بودند و هم کار داشتند به همین دلیل برنامه رو ضبط کردیم که ایشان بتوانند به کارشان برسند.»




در پایان این برنامه، نرگس کلباسی آرزوی سفر به مکه کرد و پس از اتمام برنامه، روابط عمومی «ماه عسل» در کانال تلگرامی این برنامه نوشت: «بعد از آرزوی خانم نرگس کلباسی برای سفر به حج، طی تماس تلفنی، مقام معظم رهبری یک سفر مکه مکرمه را به خانم کلباسی هدیه دادند.»


نرگس کلباسی اشتری در اول فروردین ۱۳۶۷ در اصفهان به دنیا آمد و تا ۴ سالگی در ایران بود. پس از آن همراه با خانواده به انگلستان مهاجرت کرد. نرگس در کودکی پدر و مادر خود را از دست داد که هر دو در دو سفر به ایران فوت کردند. اولین سفر مادر بر اثر سکته قلبی و دومین سفر به ایران پدر بر اثر سرطان. او تا ۱۹ سالگی در انگلستان زندگی کرد و سپس تا ۲۱ سالگی در کانادا نزد عمه اش بسر می‌برد. نرگس اشتری لیسانس مدیریت جهانگردی و فوق‌لیسانس مدیریت بازرگانی دارد.


او در سال ۲۰۱۰ «بنیاد خیریهٔ پریشان» را به امید بهبود زندگی کودکان یتیم و رهاشده جهان تأسیس کرد و نام یتیم‌خانه‌اش را به یاد «پریشان»، کودک یتیمی که در سری‌لانکا دید، انتخاب کرد. بنیاد پریشان پس از تأسیس یتیم‌خانه‌ای دخترانه و سرای نگهداری از کودکان نابینا در شرق هند افتتاح شد.


به نوشته نشریه دیلی میل یکی از کودکان در سال ۲۰۱۴ ناپدید شد (کودک مذکور در اردویی که توسط خانم کلباسی تدارک دیده شده بود غرق شد) و در پی آن خانم کلباسی با اتهام قتل غیرعمد مواجه شد و در صورتی که اتهامش ثابت می‌شد، می‌توانست به حبس محکوم شود. وی در درخواستی که در آن زمان به زبان انگلیسی منتشر کرد از دوستان و همکارانش در بریتانیا خواسته بود از او حمایت کنند.


کمپین اینترنتی که به همین منظور راه افتاده بود از نخست‌وزیر ایالت اودیسای هند و از نارندرا مودی نخست وزیر هند می‌خواست در این پرونده دخالت کنند.


دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که از نرگس اشتری حمایت می‌کند. حسن نوریان سرکنسول ایران در حیدرآباد هند برای پیگیری وضعیت حقوقی و کنسولی او به رایاگادا در ایالت اوریسا رفت و برای حضور در دادگاه و پشتیبانی از نرگس اشتری دوباره نیز در آنجا حاضر شد.


محمدجواد ظریف نیز در ۱۳ آذر ۱۳۹۵ در محل سفارت ایران در دهلی‌نو با نرگس کلباسی اشتری دیدار و با مقامات هندی در مورد وضعیت او رایزنی کرد. این دیدار به در خواست نرگس کلباسی انجام شد و وی از آقای ظریف خواست تا وضعیتش را با مقامات هندی در جریان بگذارد.


۱۵ آذر دادگاه محلی، حکم یک سال زندان و ۳۰۰ هزار روپیه جریمه نقدی برای نرگس اشتری صادر کرد. سرکنسول ایران در حیدرآباد گفت: «نرگس کلباسی هم اکنون با سپردن وثیقه ملکی از بازداشت خارج شده است و باید منتظر دادگاه تجدیدنظر باشد.»


نرگس کلباسی در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی خود نوشت که صبح شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ حکم دادگاه تجدیدنظر در شهر رایاگادا در مورد پرونده اعلام و از همه اتهامات وارده تبرئه شده و بی‌گناه شناخته شدم. به دنبال تبرئه وی محمدجواد ظریف طی پیامی ضمن تقدیر از صبر و استقامت ایشان، آزادی وی را تبریک گفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته