دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1396 - 08:59
مدیر تیم‌های ملی جودو در گفت‌و‌گو با آنا؛

امیدوارم جواد محجوب اسیر شیطنت‌بازی نشده باشد/ شکست‌خورده‌های دیروز امروز هدفشان خیانت به تیم ملی است

مدیر تیم های ملی گفت: برای جواد محجوب همه امکانات را فراهم کردیم و به همه تعهدات خودمان عمل کردیم اما متاسفانه برخی افراد دست به شیطنت می زنند و با تماس‌های خود ملی‌پوشان را از هدف خود دور می کنند.
کد خبر : 185015

محمدرضا رودکی مدیر تیم‌های ملی جودوی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا درباره مسابقات قهرمانی آسیا و نتایج جودوکاران در این رقابت‌ها گفت: «مسابقات قهرمانی آسیا معمولا با حضور تیم‌های قدرتمندی برگزار می‌شود و کشورهایی که در این رقابت‌ها حضور دارند سرمایه گذاری زیادی برای کسب یک نتیجه قابل قبولی می کنند. تیم ما هم در این رقابت‌ها با توجه به جوانگرایی که داشت به نظرم نتیجه قابل قبولی به دست آورد.»


وی ادامه داد: «دو تن از اعضای تیم ما هنوز عضو تیم ملی جوانان هستند اما با این حال در مسابقات قهرمانی آسیا دو مقام پنجمی و هفتمی کسب کردند ضمن اینکه در کنار این موضوع دو مدال ارزشمند به دست آوردیم که به نظرم با وجود ترکیب تیم و همچنین قوانین تازه‌ای که در جودو وضع شده بود کارنامه خوبی به دست آمد ضمن اینکه تیم جودوی ایران برای اولین بار در تاریخ در بخش تیمی در مسابقات قهرمانی آسیا به مقام سومی رسید که باز هم نشان از آمادگی بالای جودوکاران ما داشت.»


رودکی تاکید کرد: «نباید این موضوع را فراموش کنیم که جودوی ایران در این سال‌های اخیر وضعیت آشفته‌ای داشت و رفت و آمدها در این رشته تمرینات جودوکاران را تحت ثاتیر قرار داده بود اما خدا را شکر در این مدت اخیر به یک ثبات نسبی رسیده‌ایم و امیدوارم این روند هم ادامه پیدا کند.»


رودکی همچنین در مورد وضعیت سرمربی تیم ملی جودوی ایران نیز گفت: «در این مدت بررسی های زیادی انجام دادیم، دو مربی خارجی هم قرار بود هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند که با آنان به توافق نرسیدیم چرا که سطح آنان در حد جودوی ایران نبود. ما مربیانی در داخل ایران داریم که از نظر علمی و تجربی در سطح قابل قبولی هستند وبه راحتی می توانند هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند و نتیجه خوبی هم کسب کنند.»


مدیر تیم های ملی جودو تاکید کرد: «به همین دلیل تصمیم بر آن شده است که برای تیم‌ ‌ملی بزرگسالان ‌آقایان از سرمربی داخلی استفاده کنیم که به احتمال زیاد و با بررسی هایی که انجام داده‌ایم منصوری هدایت تیم را برعهده می گیرد و در کنار او هم یک مربی خارجی هم استخدام می کنیم.»


رودکی همچنین به حضور جواد محجوب در مسابقات حرفه‌ای MMA اشاره کرد و گفت: «این تصمیمی است که خود محجوب گرفته است و ما هم حق دخالت در آن را نداریم ولی تا جایی که مربوط به فدراسیون می شد تلاشمان را کردیم و حتی قبل از اینکه محجوب به این مسابقات برود جلسه ای با درخشان رئیس فدراسیون برگزار شد که من هم در آن جلسه شرکت کردم و هیچ مشکلی وجود نداشت. برخی افراد بعد از اینکه محجوب به تایلند رفت و در مسابقات MMA شرکت کرد از اختلاف فدراسیون با او صحبت می کنند در صورتی که چنین چیزی وجود ندارد. بعد از المپیک محجوب به اردوی تیم ملی دعوت شد اما تنها یک جلسه حضور پیدا کرد و دیگر به اردوی تیم ملی نیامد. ما حتی به دلیل اینکه او متاهل شده بود حقوقش را دو برابر کردیم و امکانات خوبی برای او در نظر گرفتیم بنابراین هیج مشکلی از نظر مالی برای محجوب وجود نداشت اما نمی دانم چرا به یکباره این تصمیم را گرفت.»


وی عنوان کرد: «متاسفانه چندسالی است که برخی افراد مقابل فدراسیون جودو دست به شیطنت می‌زند و امیدوارم جواد محجوب اسیر این شیطنت‌ها نشده باشد. افرادی که سال ها در تیم ملی بودند و هدایت این تیم را برعهده داشتند اما به دلیل عملکرد ضعیف در کارنامه خود شکست‌های بدی را ثبت کرده‌اند و حالا که از تیم ملی رفته اند قصد ضربه زدن به منافع ملی را دارند و با ملی پوشان تماس می گیرند و آنها را از هدف خودشان دور می کنند. فدراسیون همه تعهداتش را مقابل محجوب انجام داده است و این افراد هم تنها هدفشان خیانت به تیم ملی است. آنها اگر قصد کمک به تیم ملی را داشتند در آن چند سالی که هدایت تیم را برعهده داشتند مفید کار می کردند نه اینکه حالا با تماس های مشکوک بازیکنان تیم ملی را از اهدافی که دارند دور کنند. به هر حال فدراسیون مقابل همه ملی پوشان تعهداتی دارد و به آنها هم عمل کرده است امیدواریم راهی که محجوب انتخاب کرده است برای او پشیمانی به بار نیاورد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته