دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1394 - 11:49

کارشناس حقوق ورزشی: نتیجه بازی تراکتور و نفت غیر قابل تغییر است

کارشناس حقوقی فوتبال گفت: با این استدلال که نتیجه بازی سپاهان و سایپا به اشتباه از بلندگوهای ورزشگاه یادگار امام(ره)پخش شده‌ است، نمی‌توان رای به تکرار بازی تراکتورسازی و نفت داده شود.
کد خبر : 18500

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، واکنش ها به دیدار پرحاشیه تراکتورسازی و نفت تهران همچنان ادامه دارد. پس از اینکه باشگاه نفت تهران در نامه‌ای به سازمان لیگ، درخواست تکرار بازی با تراکتورسازی را کرد، علی کفاشیان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که قهرمانی سپاهان قانونی است و دیدار تراکتورسازی و نفت تهران تکرار نخواهد شد.


احمدرضا براتی، کارشناس مسائل حقوقی فوتبال با تایید صحبت‌های کفاشیان اعتقاد دارد که امکان تکرار بازی تراکتورسازی و نفت تهران وجود ندارد.


احمدرضا براتی درباره دیدار تیم های تراکتورسازی تبریز و نفت تهران اظهار کرد: «زمانی رای به تکرار یک بازی داده می‌شود که یک عامل بیرونی، در نتیجه بازی اثرگذار باشد. اینکه از بلندگو اعلام شده که بازی سپاهان و سایپا به تساوی رسیده است نمی‌تواند یک عامل تاثیرگذار باشد. ضمن اینکه درباره‌ این موضوع گزارش کتبی داور و ناظر بازی نقش بسیار مهمی خواهد داشت. اما مطمئنا این بازی نباید تکرار شود.»


وی درباره بازیکن خارجی راه آهن هم که به صورت غیرقانونی در این تیم بازی کرده گفت: «ITC بازیکنان خارجی در یک سیستم آنلاین به نام «TMS» ثبت می شود. باشگاه راه آهن هم به عنوان باشگاه مقصد به این سیستم دسترسی دارد. بنابراین احتمال اینکه این باشگاه از وجود چنین تخلفی بی اطلاع باشد تقریبا غیر ممکن است.»


براتی در ادامه افزود: «هفته‌های متوالی است که چند تیم لیگ برتری به حضور این بازیکن اعتراض کرده‌اند اما دلیل تعلل کمیته انضباطی در اعلام رای این بازیکن را نمی‌توان به هیچ عنوان توجیه کرد. البته آیین نامه انضباطی فوتبال کشورمان هم در این زمینه با یک مشکل جدی روبه‌رو است. در آیین‌نامه انضباطی فیفا آمده است که در صورت استفاده غیرقانونی باشگاه از یک بازیکن، فرض بر گناهکار بودن باشگاه و بازیکن گذاشته می‌شود اما در آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال کشورمان، گناهکار بودن باشگاه باید محرز شود. مسلما در این شرایط هیچ باشگاهی نمی‌کوید گه مقصر بوده است.»


کارشناس حقوقی فوتبال ایران در پایان صحبت هایش درباره محرومیت خانزاده و اینکه گفته می شود وی قصد دارد به فیفا شکایت کند، گفت: «فیفا درباره کاهش یا تغییر محرومیت خانزاده هیچ اقدامی نمی‌کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته