دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1396 - 22:39
وزیر علوم طرح های عمرانی دانشگاه کاشان را افتتاح کرد

آغاز عملیات اجرایی احداث دو نیروگاه در دانشگاه کاشان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر یک‌روزه خود به کاشان با حضور در دانشگاه کاشان، طرح های عمرانی این دانشگاه را افتتاح کرد.
کد خبر : 184868

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمد فرهادی در ابتدای حضور خود در دانشگاه کاشان فاز دو ساختمان مهندس سعیدی این دانشگاه را افتتاح کرد. این طرح با زیربنای سه هزار و ۵۵۲ مترمربع در دو طبقه با ۱۴ کلاس درس و ظرفیت ۶۶۰ صندلی ساخته شده است. برای اجرای این طرح ۳۰ میلیارد ریال اعتبار با حمایت مالی خیر ارجمند مهندس علی سعیدی هزینه شده است. فاز اول ساختمان مهندس سعیدی نیز در بهمن سال ۱۳۹۳ با زیر‌بنای سه هزار و ۵۰۰ متر‌مربع و اعتبار ۳۵ میلیارد ریال با حضور وزیر علوم در دانشگاه کاشان به بهره‌برداری رسیده بود.


در ادامه مرکز تجاری سازی فناوری در دانشگاه کاشان مورد بهره برداری قرار گرفت. در مراسم افتتاح این مرکز معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کاشان گفت: «مرکز تجاری سازی فناوری با حمایت مالی معاونت علمی ریاست جمهوری با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد ریال به بهره برداری رسید.»


دکتر مجید منعم زاده هدف از راه اندازی این مرکز را افزایش نقش علم و فناوری در توانمند‌سازی و ارتقای بهره‌وری در بخش های صنعتی و تولیدی و بهره‌گیری از توان نخبگان و اندیشمندان دانشگاه برای ارتباط با صنعت و بازار اعلام کرد و گفت: «سعی بر این است تا با ایجاد این مرکز پژوهش ها و پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، کاربردی و به ثروت تبدیل شود.»


در ادامه دکتر محمد فرهادی کلنگ احداث و آغاز عملیات اجرایی دو طرح توسعه ای ساختاری را در دانشگاه کاشان به زمین زد. احداث نیروگاه صد کیلووات خورشیدی در قالب شرکت دانشگاهی با مشارکت دانشگاه و استادان و همکاران دانشگاه و بخش خصوصی یکی از این طرح‌ها است.


همچنین احداث نیروگاه دو مگاواتی سی سی اچ پی cchp دیگر طرح است که برای اجرای آن به ۳۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.


در مراسم افتتاح این طرح ها معاون استاندار اصفهان و فرماندار ویژه کاشان و جمعی از خیران نیز حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب