دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1396 - 12:42

توصیه‌های سازمان سنجش برای مغایرت معدل در کارنامه کارشناسی‌ارشد

سازمان سنجش در دو اطلاعیه جداگانه اعلام کرد کارنامه کنکور کارشناسی‌ارشد را روز سه شنبه در پایگاه خود قرار خواهد داد و توصیه‌های برای انتخاب رشته به داوطلبان کرد.
کد خبر : 184790

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، براساس اعلام سازمان سنجش معدل درج شده در کارنامه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶، بر اساس معدل اعلام شده توسط داوطلب در تقاضانامه اینترنتی، درج شده است و لازم است داوطلبان به هنگام قبولی اصل مدرکی را که نشانگر این معدل باشد را به همراه سایر مدارک ثبت‌نام، به محل قبولی خود ارائه کنند و در غیر اینصورت مؤسسه محل قبولی از ثبت نام داوطلب دارای مغایرت معدل خودداری خواهد کرد.


هم‌چنین آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند در صورتی که معدل اعلام شده در کارنامه، معدل واقعی آنان نیست و یا اینکه مطابق ضوابط معدل خود را اعلام نکرده‌اند، با مراجعه به سایت سازمان مطابق ضوابط نسبت معدل خود را تغییر دهند.


دانش آموختگان دوره کارشناسی نیز باید معدل مدرک فارغ التحصیلی و دانشجویان سال آخر باید میانگین معدل واحدهای گذرانده شده خود تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۵ را در محل مربوط درج و فرم مخصوص معدل مندرج در صفحه ۲۵۸ دفترچه راهنما را تکمیل و از مؤسسه آموزشی محل تحصیل تأییدیه بگیرند..


برای آن دسته از داوطلبانی که هنگام ثبت‌نام و شرکت در این آزمون دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی بوده‌اند و از سوی مؤسسه محل فارغ التحصیلی به عنوان دانشجوی رتبه اول به این سازمان معرفی شوند، و آن دسته از داوطلبانی که هنگام ثبت‌نام و شرکت در این آزمون، فارغ التحصیل دوره کارشناسی بوده‌اند، همان معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی آنان ملاک عمل خواهد بود.


در کارنامه‌ای که اعلام خواهد شد برای آن دسته از داوطلبانی که معدل آنان مغایر معدل‌های معمول بوده یا معدل خود را در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نکرده‌اند، حداقل نمره معدل یعنی ۱۰.۰۰ در نظر گرفته شده است و برای فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی معدل‌های اعلامی آنان در مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کاردانی درج شده است.


ملاک عمل معدل برای آن دسته از داوطلبان حافظ قرآن، که پس از معرفی این سازمان و بدون گرفتن واحد درسی نسبت مدرک دوره کارشناسی دریافت کرده‌اند، معدل تعیین شده از سوی این سازمان خواهد بود.


داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته نیستند و به معدل مندرج در کارنامه خود اعتراض دارند و معدل واقعی آنان بیشتر از معدل مندرج در کارنامه اولیه است، باید فقط با ارسال تصویر گواهی معدل تأیید شده و تصویر کارت شناسایی عکس‌دار یا کارت ملی به همراه کارنامه نتایج اولیه حداکثر تا روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ۹۶ از طریق پست پیشتاز به آدرس: تهران، صندوق پستی: ۱۳۶۵-۱۵۸۷۵ سازمان سنجش آموزش کشور، اداره امور ثبت‌نام واحد کارشناسی ارشد، مکاتبه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته