دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1396 - 10:55
در جمع استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی

امام جمعه ساری: تداوم راه امام راحل باید در دانشگاه های کشور آموزش داده شود

نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تداوم راه امام دانست و تاکید کرد: این مسیر باید در دانشگاه های کشور آموزش داده شود.
کد خبر : 184740

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آیت الله نورالله طبرسی در مراسم گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در جمع استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، قیام پانزده خرداد سال 1342 را نقطه شروعی برای انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد.


وی گفت: کسی در آن زمان بر روی دین اسلام حسابی باز نمی کرد و بسیاری از افراد با تفکرهای کمونیستی دین را افیون ملت ها و عامل بازگشت به عقب می دانستند اما امام راحل این نهضت را آغاز کرد و توانست دنیا را دگرگون کند.


طبرسی با بیان اینکه امکانات آموزشی قبل از انقلاب کم و بسیار محدود بود گفت: افزایش مدارس و دانشگاه ها و امکان تحصیل افراد جامعه یکی از دستاوردهای انقلاب است که خود دانشگاه آزاد اسلامی نیز به برکت انقلاب اسلامی بوجود آمده است

طبرسی با بیان اینکه امام خمینی (ره) دین اسلام را بعد از سالها احیا کرد، گفت: ایشان توانست بدون امکانات و با تکیه بر دین مبین اسلام و همراهی مردم انقلاب را رهبری کند و در برابر رژیم شاهنشاهی که از امکانات فراوانی بهره می برد به پیروزی برسد که این هنر بزرگ امام بود و نشان داد با تکیه بر اسلام می توان یک جامعه را به مبارزه و جنبش در برابر طاغوت دعوت و آن را شکست داد.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام زندگی بسیار ساده و مختصری داشت، افزود: امام خمینی یک مرد خودساخته، عالم و مقبول همه بود و همه مجتهدین نیز با شناخت از اخلاص و روحیات بالای ایشان از او حمایت کردند.


وی با بیان اینکه خط ولایت فقیه در زمان امام احیا شد، ادامه داد: ولی فقیه باید اسلام شناس و عادل باشد و امروز نیز مقام معظم رهبری در این خط ایستاده است.


نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه تفکر اسلامی در کشور نهادینه شده است، ادامه داد: هشت سال مقاومت و ایثار و ایستادگی رزمندگان در برابر رژیم بعثی عراق و نیز ایستادگی و مقاومت سربازان و انقلابیون در برابر برخی تهدیدها و تحریک های گروهک های داخلی و خارجی از همین روحیه اسلامی و انقلابی سرچشمه می گیرد.



​وی این ایام را زمان مناسبی برای تجدید عهد پیمان همه افراد بخصوص مدیران، مسئولان، اساتید و کارکنان دانشگاه با خدا، امام راحل و شهدا برای ادامه مسیر انقلاب عنوان کرد.


طبرسی با بیان اینکه امکانات آموزشی قبل از انقلاب کم و بسیار محدود بود گفت: افزایش مدارس و دانشگاه ها و امکان تحصیل افراد جامعه یکی از دستاوردهای انقلاب است که خود دانشگاه آزاد اسلامی نیز به برکت انقلاب اسلامی بوجود آمده است.


نماینده ولی فقیه در استان مازندران با توجه به ماه مبارک رمضان و با بیان اینکه هر تکلیفی دارای سختی هایی است ادامه داد: خداوند تبارک و تعالی در ازای تکلیف مومنان و روزه دارن و تحمل سختی و مشقت به بندگان خود پاداشی بزرگ اعطا می کند که حافظ آنها از آتش جهنم خواهد بود.



وی با بیان اینکه روزه و عبادت در سه درجه است افزود: بالاترین درجه برای مومنان علاوه بر بستن دهان از اطعام و مصون نگه داشتن اعضا و جوارح بدن از گناه، حرکت و انجام امورات از قلب و جان در جهت رضای خداوند است.


طبرسی با بیان اینکه روزه برای مومنان تکلیف و برای انبیا و اولیای خدا تشرف است ادامه داد: برای بزرگان روزه تشرف به درگاه خداوند است.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطر امام خمینی(ره) و شهدای 15 خرداد و شهدای انقلاب، حضور آیت الله طبرسی را در استان مازندران در جهت توسعه استان و حل مشکلات مردم بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به مراتب شناخت و همکاری با آیت الله طبرسی می توانم گواهی دهم همه اقدامات ایشان مثبت و در جهت رفاه حال مردم بوده است.


دکتر کیومرث نیازآذری با اشاره به خاطره ای از اولین سالهای بعد از انقلاب و نقش آیت الله طبرسی در آن موضوع گفت: حضور عالمانه و آگاهانه آیت الله طبرسی موجب ایجاد امنیت و ثبات در استان بوده است.


وی با بیان اینکه اتفاق بسیار بزرگی در انقلاب اسلامی ایران رخ داده است، ادامه داد: امام راحل معمار بزرگ این انقلاب بود و یک دگرگونی در زندگی بشر در قرن 21 را رقم زد که این انقلاب شکوهمند، مبدا و منشا بسیاری از تحولات در جوامع مختلف شده است.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته