دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1394 - 10:23

ازسرگیری قریب‌الوقوع پرواز میان سوریه و اوکراین

قرار است که پروازهای «کی‌یف» به «لاذقیه» و بالعکس پس از ۳ سال توقف بار دیگر از روز یکشنبه آینده از سر گرفته شود.
کد خبر : 18474

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه «الوطن»، پس از وقفه سه ساله در پروازهای سوریه، قرار است که پروازهای این کشور به کشورهای اروپایی و همسایه مجددا آغاز شود.


براساس این گزارش، مؤسسه هواپیمایی سوریه از آغاز مجدد پرواز چهارمین هواپیمای ایرباس پس از اصلاح و تجهیز آن به موتورهای جدید خبر داد.


منبعی آگاه در این موسسه گفت: با تلاش کشورهای دوست، چهارمین هواپیمای ایرباس قابل استفاده شد و نخستین پرواز خود را به سوی نجف اشرف در عراق و «قامشلی» سوریه انجام خواهد داد.


این منبع افزود: در حال حاضر تلاش می‌کنیم هواپیمای ایرباس پنجمی را برای استفاده در آینده‌ای نزدیک (احتمالا در تابستان) تجهیز کنیم و هواپیمای ششم نیز پس از آن تجهیز خواهد شد.


در همین راستا، شرکت هواپیمایی «اوتولوکس» اعلام کرد که قرار است به‌وسیله فرودگاه بین‌المللی «باسل الاسد» واقع در «لاذقیه» نخستین پروازهای اروپایی به سوی سوریه انجام شود. این پروازها سه سال بود که متوقف شده بود.


این شرکت تأکید کرد که روز 24 می (3 خرداد) نخستین پرواز خود از «کی‌یف» پایتخت اوکراین به سوی فرودگاه بین‌المللی «باسل الاسد» را آغاز خواهد کرد. این پروازها قرار است به صورت هفتگی میان دو فرودگاه انجام شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: اوکراین لاذقیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته