دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 خرداد 1396 - 10:54

حجت‌الاسلام غروی: ماندگارترین اندیشه امام(ره) ولایت فقیه است/ آیت‌الله خامنه‌ای بدون شک بهترین جایگزین برای امام(ره) هستند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بزرگترین و ماندگارترین اندیشه امام ولایت فقیه است، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بعد از رحلت حضرت امام به خوبی توانستند همه چارچوب‌ها و اصول و اندیشه‌های امام را به مردم و جامعه منتقل کنند.
کد خبر : 184708

حجت الاسلام سید محمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا درباره ویژگی‌های بارز شخصیت امام خمینی(ره) گفت: امام یک فقیه اصولی بی‌نظیر، عارفی وارسته، معلم اخلاق، موحدی پارسا و دور اندیشی بی‌مانند بود که قدرت‌های مادی را به خوبی می‌شناخت و به قدرت مردم ایمان کامل داشت.


وی ادامه داد: امام(ره) یک مصلح اجتماعی بود که با توکل بر خدا و تکیه بر قدرت مردم توانست انقلابی را در کشور پدید بیاورد که نقطه عطفی در تاریخ اسلام و ایران بود. او توانست با روشنگری های خود مردم را همراه کند و رژیم طاغوت و قدرت های جهانی را درهم شکند و برای همیشه به زباله‌دان تاریخ بفرستد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به این سوال که امروز اندیشه امام(ره) تا چه حد در جامعه جاری و ساری است؟ گفت: امام خمینی(ره) حکومتی بر پایه اسلام و ولایت‌فقیه بنیان‌گذاری کرد که از اول انقلاب تاکنون و با وجود دشمنی‌ها و کارشکنی‌های آنان توانستیم به استقلال برسیم، بر روی پاهای خود بایستیم و حرف اول را در منطقه بزنیم. بزرگترین و ماندگارترین اندیشه امام ولایت فقیه بود که بعد از ایشان، حضرت آیت الله خامنه ای توانست همه چارچوب‌ها و اصول و اندیشه‌های امام را به خوبی به مردم منتقل کنند. آیت الله خامنه‌ای بدون شک بهترین جایگزین برای حضرت امام هستند.


وی افزود: قریب به سی‌ سال از رحلت امام(ره) شاخصه‌ها و اندیشه‌های ایشان در جامعه وجود دارد و هرکس به میزان ظرفیت وجودی خود از این اندیشه‌ها بهره می برد. این اندیشه ها در خارج از ایران نیز تاثیرات بسزایی داشته است و دیدیم که کشورهای منطقه با اتکا به اندیشه‌های امام توانستند بیداری اسلامی را رقم بزنند.


حجت الاسلام غروی در ادامه به لزوم بازخوانی اندیشه های امام(ره) در نسل جدید اشاره کرد و گفت: برای بازخوانی این اندیشه‌ها در وهله اول باید شرایط رژیم گذشته را برای نسل جدید ترسیم کنیم. نسل جدید باید بداند که ایران در رژیم طاغوت در چه وضعیتی قرار داشته است. باید بداند که چطور قدرت‌های استکباری بر نظام سیاسی و اقتصادی و فرهنگی ما حاکم بودند و استقلال ایران را از بین برده بودند. وظیفه ما این است که به نسل جوان یادآور شویم که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) توانست فساد اخلاقی و اقتصادی را که در جامعه آن روز تبدیل به ارزش شده بود، نابود کند.


وی ادامه داد: من بارها گفته ام که با وجود همه مشکلات و کمبودها ما بعد از انقلاب پاک‌ترین و مومن‌ترین مسئولان را داشته‌ایم که صادقانه به جمهوری اسلامی و مردم خدمت کرده‌اند. با وجود مشکلات اقتصادی که امروزه وجود دارد معتقدم در مقایسه با رژیم طاغوت، نظام اسلامی بسیار کارآمد بوده است اما این بدین معنا نیست که از تلاش برای حل مشکلات دست بکشیم. باید وضعیت گذشته را برای جوانان به طور کامل تبیین کنیم تا آنها بدانند اندیشه های امام چطور توانست تحولات عظیمی در همه زمینه ها در کشور ایجاد کند و ملت ما را به استقلال کامل برساند.


انتهای پیام/

برچسب ها: سید محمد غروی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته