دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1396 - 15:25

اخبار دانشگاه؛ از گرامیداشت امام راحل تا برگزاری کارگاه‌های آموزشی

رئیس واحد دشتستان با تأکید بر حفظ آرامش دانشجویان در هنگام امتحانات بیان کرد:« پرسنل واحد و برگزارکنندگان امتحانات باید نهایت دقت لازم در راستای حفظ آرامش و سکوت حوزه امتحانی را داشته تا دانشجویان در محیطی آرام و بدون اضطراب امتحانات خود را سپری کنند.»
کد خبر : 184684

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر داوود یحیایی در آغاز برگزاری امتحانات در این واحد دانشگاهی از نحوه برگزاری آن بازدید کرد و در حاشیه این بازدید با آرزوی موفقیت برای همه دانشجویان در ایام امتحانات اظهار کرد: «یکی از فاکتورهای کیفیت آموزشی برگزاری دقیق و منظم امتحانات و رعایت سلامت آن در واحدهای دانشگاهی است که بحمدالله این موارد در راستای کیفیت بخشی به آموزش این واحد دانشگاهی به طور برنامه ریزی شده و مدون انجام می گیرد و موجبات رضایت دانشجویان را نیز فراهم کرده است.»


یحیایی ادامه داد: «با توجه به بخشنامه اجرایی امتحانات و ضرورت برگزاری آن توسط کارکنان واحد، واحد دشتستان با تقسیم کار در حوزه‌های مختلف توانسته علاوه بر برگزاری موفق امتحانات، در هر حوزه‌ای نیز یکی از پرسنل برای انجام امور روزانه دانشجویان حضور داشته تا کار هیچ دانشجویی در این ایام به عقب نیفتد.»


ضیافت افطاری


مدیر روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از برپایی مراسم ضیافت افطار در این دانشگاه خبر داد.


علی‌اکبر شفیعی با اشاره به حضور جمعی از مسئولان، استادان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در مراسم ضیافت افطار دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار گفت: «این مراسم، هر ساله با تلاش حوزه‌ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در جوار آستان مقدس پنج شهید گمنام مجتمع دانشگاهی واحد سبزوار برگزار می‌شود.»


وی هدف از برگزاری این مراسم معنوی را که با زیارت قبور مطهر شهدای گمنام، قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، قرائت زیارت عاشورا و مداحی اهل بیت همراه بود را تکریم زائران و ترویج فرهنگ اطعام ساده به روزه‌داران عنوان کرد.


کارگاه سوره حمد


مدرس و کارشناس قرآن و عترت واحد قائم‌شهر از برگزاری کارگاه تفسیر سوره مبارکه حمد در این واحد دانشگاهی خبر داد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمدعلی اکبری بیان کرد: «با هدف ارتقای سطح بینش دانشگاهیان انس بیشتر با آیات نورانی قرآن کریم و بهره‌مندی بصیرتی از مبانی تفسیر سور قرآنی، کارگاه سراسری تفسیر سوره مبارکه حمد عطف به بخشنامه سازمان مرکزی از روز اول ماه مبارک رمضان در مسجد دانشگاه و نمازخانه دانشکده علوم انسانی واحد قائم‌شهر با حضور پرشور کارکنان و استادان پرتلاش در فضایی معنوی و نورانی برگزار شده است.»


سالگرد ارتحال امام(ره) و قیام پانزده خرداد


به گزارش خبرگزاری آنا به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره) و قیام پانزده خرداد مراسمی با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان در محل مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز برگزار شد.


حجت الاسلام سید حشمت اله موسوی از روحانیون الیگودرز در این مراسم، توجه به راه و روش امام(ره) را بهترین راه برای مقابل با دشمنان دانست و گفت: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی یکبار دیگر چراغ امید و ایستادگی در برابر استکبار را برای مستضعفین و آزادی خواهان جهان روشن کرد.


به همین مناسبت مراسم ختم قرآن کریم نیز با حضور دانشجویان، اساتید و مسئولان این واحد دانشگاهی برگزار شد.


آموزش پیشگیری از کمردرد


دفتر پژوهش آموزشکده فنی و حرفه ای سما لاهیجان به منظور افزایش اطلاعات دانشجویان با مباحث پزشکی و آشنایی آنها از ارتباط ورزش با علم پزشکی اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان «تمرینات پیشگیری از کمردرد» کرد.


در این کارگاه آموزشی که با حضور دانشجویان و اساتید رشته تربیت بدنی برگزار شد، دکتر سید رضا رحیمی مقدم نایب رئیس هیات پزشکی استان گیلان درباره «شیوع کمردرد و آناتومی ستون فقرات در ناحیه کمر و عضلات این ناحیه»، «علل بروز کمردرد» و «نحوه تشخیص بالینی و میدانی آن» سخنرانی کرد.


در پایان این کارگاه آموزشی نیز برای پیشگیری از کمردرد، تمرینات مناسب عضلات ناحیه میدانی با تمرکز بر تمرینات کششی و قدرتی ارائه شد.


پیام تسلیت


به گزارش آنا، دکتر سیدعبداله حجتی رئیس واحد بناب به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد، پیام تسلیتی صادر کرد.


متن پیام بدین شرح است: چهاردهم خردادماه، یادآور عروج ملکوتی بزرگ مردی از تبار نور است که چراغ هدایت او باعث روشنایی صراط مستقیم در عصر تاریک طاغوت ایران بود؛ عبد صالحی بی مانند که فکر و اندیشه متعالی و روش و منش الهی و پیامبرگونه او، چنان دنیای تشنه عدالت و حق خواهی را درهم نوردید که هنوز کسی قادر به شناخت همه جانبه و عمیق شخصیت والای او نبوده است.


در پانزدهم خرداد نیز، یک جنبش ماندگار و البته سرنوشت ساز در تاریخ معاصر ایران اتفاق افتاد؛ روزی که طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی ایران دمیده شد و با رهبری قهرمانانه امام خمینی(ره) جان گرفت.


اینجانب سالگرد رحلت جانسوز معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و شهادت رهروان ایشان در فاجعه قیام خونین 15 خرداد 1342 را به محضر مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران و به ویژه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت و تعزیت عرض نموده و امیدوارم همه ما و مخصوصا جامعه فرهیخته دانشگاهی با پیروی از اندیشه های ناب و جاویدان آن رهبر فرزانه، شاهد سربلندی و عزت و اقتدار هر چه بیشتر ایران اسلامی باشیم.


کارگاه نماز و سلامت معنوی


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاداسلامی فارس بیان کرد: رعایت آداب نماز موجب آرامش و سلامت روح و روان انسان می‌‌شود.


به گزارش خبرنگار آنا، دکتر حمید محمودیان در کارگاه نماز و سلامت معنوی واحد کازرون گفت: برای ایجاد آرامش راه‌های دیگری هم بکار می برند اما مقطعی و کاذب است و قابل قیاس با آرامش از طریق برگزاری نماز و اجابت دین خدا نیست و فقط از طریق ارتباط با خداوند قلب انسان آرامش واقعی و دائم پیدا می کند.


محمودیان افزود: آرامشی که از بجا آوردن دستورات دین و ادای فرایض الهی در انسان ایجاد می‌شود، دارای اثربخشی بیشتر و بهتر است و موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود.


این جلسه از سوی بسیج استادان و با حضور دکتر جمال الدین الوانی سرپرست واحد کازرون و جمعی از استادان در رشته های مختلف در محل اردوگاه الغدیر برگزار شد.


بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره)


همزمان با بیست و هشتمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، مراسم بزرگداشت آن پیرفرزانه با حضور جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در مسجد امام رضا(ع) این دانشگاه برگزار شد.


امام جماعت دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با گرامی داشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره)، به مبارزات آن عالم برجسته بر علیه طاغوت اشاره کرد و گفت: علیرغم تبعید حضرت امام به فرانسه توسط حکومت پهلوی، ایشان به فعالیت های روشنگرانه و ضداستمعاری ادامه دادند.


حجت الاسلام سجاد سیستانی با تاکید براینکه حضرت امام خمینی(ره)، پرچم اسلام را در کشور برافراشت افزود: باید پرچم جمهوری اسلامی را به صاحب اصلی انقلاب، حضرت امام زمان(عج) برسانیم.


وی درباره زندگانی و فضائل اخلاقی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به ایراد سخن پرداخت و گفت: ان‌شاالله خداوند متعال به همه ما توفیق خدمت دهد تا به عنوان سربازی برای انقلاب اسلامی بتوانیم بیش از گذشته راه حضرت امام خمینی(ره) را ادامه دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته