دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1396 - 13:21

تسلط ارتش ملی بر شهرهای راهبردی مرکز لیبی

نیروهای وابسته به ارتش ملی لیبی توانستند کنترل شهرهای راهبردی را در مرکز لیبی به دست بگیرند.
کد خبر : 184638

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، نیروهای وابسته به ارتش ملی لیبی که در شرق کشور متمرکز هستند گفتند توانستند کنترل شهرهای راهبردی در منطقه بیابانی الجفره را به دست بگیرند و بعد از وقوع حملات هوایی مستمر، در این منطقه با گروه‌های مخالف درگیر شوند.


طبق این گزارش، ارتش ملی لیبی در راستای توسعه نفوذش در مرکز و جنوب این کشور وارد درگیری شده است چرا که نیروهای وابسته به دولت حمایت شده از سوی سازمان ملل متحد در طرابلس و دیگر رقبا بر سر این مناطق با یکدیگر درگیری دارند.


درگیری‌ها روز جمعه میان نیروهای وابسته به ارتش ملی لیبی و گردان‌های دفاع از بنغازی که شامل نیروهای اسلام‌گرا و دیگر نیروها است انجام شد. این گردان‌ها سال گذشته مجبور شدند در برابر پیشروی ارتش ملی لیبی در شهر بنغازی واقع در شرق کشور از این منطقه عقب‌نشینی کنند.


احمد مسماری، سخنگوی ارتش ملی لیبی گفت: «تاکنون 12 نیرو در این درگیری‌ها کشته شده‌اند که سهم هر یک از دو طرف شش نیرو بوده است. باوجود این، نیروهای ارتش ملی توانستند کنترل شهرهای ودان، هون و سوکنه را به دست بگیرند ولی همچنان در تسلط بر پایگاه هوایی الجفره ناموفق بوده‌اند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب