دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1396 - 11:55

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان: کلام امام راحل تا ابد برای ما درس است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان گفت: «با نگاه به زندگی امام خمینی (ره) می‌توان دید این مرد خدایی زندگی و هدفش برای خدا خلاصه می‌شد و کسی که کاری برای خدا انجام دهد و با او معامله کند، هیچگاه شکست نخواهد خورد و این مهم را در همه دوران زندگی بابرکت امام به وضوح و بارها می توان دید و زندگی ساده و در عین حال معنوی و خدایی داشت.
کد خبر : 184582

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهدی شیخ موحد در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (رض) بنیانگذار جمهوری اسلامی در جمع دانشگاهیان برگزار شد، اظهار کرد: «تاریخ معاصر دیگر فردی مانند حضرت امام (ره) به خود نخواهد دید، وی در تاریخ ما انسانی بی بدیل بود، امام هم در مکتب عارفانی بزرگ نشست و هم در مکتبش شاگردانی بزرگ پرورش داد. امام هم شاگرد خوبی بود و هم مدرس دوران. امام راحل نمونه ای از انسان کامل بود.»


شیخ موحد ادامه داد: در تاریخ معاصر ما انسان‌هایی آمدند و رفتند و در دنیا انقلاب‌های بی‌شماری صورت گرفت و برخی از آنها به مدت زمانی کوتاه خلاصه شدند و یا محدود به مناطق و کشور خود بودند اما انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی که با نفس مسیحایی معمار کبیر انقلاب صورت گرفت، نه تنها نزدیک به یک دهه از عمر بابرکتش می‌گذرد بلکه انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کردیم؛ نام و نشان جمهوری اسلامی در دنیا مانند خورشیدی تابان می‌درخشد.»


وی افزود: «نگاه و کلام امام خدایی بود و برای خدابودن و برای خداماندن شامل هر کسی نمی‌شود آمدن و رفتن امام راحل هم خدایی بود. 12 بهمن 57 همه آمده بودند تا از کلام بهشتی روح الله سیراب شوند و 14 خرداد 68 باز هم سیل جمعیت از کوچک و بزرگ و زن و مرد برای خداحافظی با روح خدا آمده بودند، آمدند تا به همه ثابت کنند که امام در دل‌ها جای دارد، وی مشهور نبود، محبوب جان‌ها بود.»


شیخ موحد گفت: «توکل امام راحل به خدا بود و غیر از خدا نمی دید و فقط و فقط به او توکل می کرد و در این راه بارهای بار این توکل را ثابت کرده بود از زمان تبعید تا زمان دفاع مقدس توکلش بر خدا بود و مردمانی از جنس خدا که سربازان او بودند. امام (رض) با همان سربازانی که تنها سلاحشان ایمان بود توانست بر دنیا پیروز شود و زر و زور و تزویر را به زباله دان تاریخ بسپارد.»


وی افزود: «کلام امام تا ابد برای ما درس خواهد بود، کلامی که باید به یاد بسپاریم و آنها را بکار بگیریم. امام، آمریکا را شیطان بزرگ می خواند و مرگ بر آمریکا را شعار اصلی می‌دانست. خدمت به محرومین را به مسئولان سفارش می‌کرد تا در کنار محرومان درس زندگی بیاموزند. امام می‌گفت نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد و نگرانی امام انقلاب بود و نه رنگ و بوی سیاسی.»


شیخ موحد گفت: «انتخاب شایسته برترین شاگرد مکتب انقلاب، آیت‌الله خامنه ای به عنوان رهبر؛ یکی از بزرگترین نعمتهایی بود که خداوند به این مملکت هدیه کرد و در زمانی که فقدان حضرت امام خمینی(رض) احساس می‌شد با درایت خبرگان رهبری شاگرد توانای امام سکاندار کشتی انقلاب شد. این انقلاب از آن امام زمان (عج) است و باید به دست صاحب اصلی آن حضرت ولیعصر (عج) برسد و در این راه باید به کلام گهربار امام در وصیت نامه الهی او توجه داشت که با ولایت بودن و پشتیبان او ملاک است.»


وی افزود: «امروز بحمدالله کشور جمهوری اسلامی ایران توانسته با درایت عالمانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب در همه آزمون‌های داخلی و خارجی سربلند بیرون بیاید و این نیست غیر از اینکه مردم ولایتمدار ایران اسلامی به درستی کلام زیبای امام را درک کرده اند و پشتیبان ولایت فقیه خود هستند و برای اعتلای نام مقدس جمهوری اسلامی ایران از دل و جان مایه می‌گذارند. امروز نگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القرای جهان اسلامی؛ نگاه به اسلام ناب محمدی است و در این مسیر حد و مرز نمی‌شناسد و مرزبندی ندارد اگر در جایی مسلمانی ندایی به حق داشته باشد، این جمهوری اسلامی ایران است که تحت زعامت رهبری به ندای آنها پاسخ می دهد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: مهدی شیخ موحد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته