دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1394 - 10:21

تحت فشار ملک عبدالله، وزیر کشور اردن ازسمت خود استعفا داد

منابع خبری در اردن از استعفای وزیر کشور و اخراج رئیس پلیس این کشور به دلیل ناکامی در مدیریت ناآرامی‌های جنوب اردن خبر می‌دهند.
کد خبر : 18453

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، حسین المجالی در پی بروز ناآرامی در جنوب اردن و اشتباه پلیس در مدیریت این ناآرامی‌ها از سمت خود کناره‌گیری کرد.


بر اساس این گزارش، ملک عبدالله دوم استعفای وزیر کشور دولت خود را پذیرفته و این در حالی است که رئیس پلیس این کشور نیز به همین دلیل از سمت خود برکنار شده است.


علت دیگر این برکناری و استعفا، سوء‌رفتار با زندانیان در زندان‌های اردن اعلام شده است. همچنین به دلیل بحران ایجاد‌شده در این زمینه پادشاه اردن تصمیم گرفته است برخی از مقامات امنیتی و پلیس را زودتر از موعد بازنشسته اعلام و از کار برکنار کند.


یک مقام ارشد دولت اردن در این‌باره گفته است که نیروهای امنیتی در پی اعتراضات و ناآرامی‌ها در شهر معان در جنوب این کشور، اقدام به سرکوب اعتراضات و شکنجه افراد بازداشت‌شده در دوران بازجویی از آنان کرده‌اند و این در حالی است که یک فرد بازداشت‌شده بر اثر این شکنجه‌ها جان خود را از دست داده است و همین مسئله موجب استعفای وزیر کشور و اخراج رئیس پلیس شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: اردن ملک عبدالله
ارسال نظر
هلدینگ شایسته