دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1396 - 09:56
امیر عابدینی در گفت‌وگو با آنا؛

طاهری امروز مقابل کسانی ایستاده که زمانی دوستانش بودند/ دوست ندارم استقلال در لیگ نتیجه بگیرد/ شاید من تحمیل شده بودم

مدیر عامل اسبق پرسپولیس گفت: در دربی و حتی در بازی‌های لیگ دوست ندارم استقلال نتیجه بگیرد اما وقتی استقلال نماینده کشورمان است باید حامی این تیم باشم.
کد خبر : 184455

امیر عابدینی درباره دلایل استعفایش از هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «یکی از دلایل جدایی من این بود که از زمان آمدن حیدر بهاروند به عنوان رئیس سازمان لیگ استنباط کردم روش مدیریتی او روشی خاص است. من هم وظیفه داشتم که کمک کنم تا کارهای سازمان لیگ جلو برود ولی احساس کردم که شاید بهاروند قصد دارد با افرادی کارش را ادامه دهد که خودش آنها را انتخاب کرده است. شاید من تحمیل شده بودم. بنابراین رفتم تا اگر خودش خواست از من دعوت به همکاری کند.»


وی ادامه داد: «از طرف دیگر من در کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال خیلی کار داشتم و باید از وقت کمیته اقتصادی برای سازمان لیگ می‌گذاشتم. فشار کار زیاد است و مثلا برای قرارداد آدیداس ما بیش از 300 ساعت در چهار ماه وقت گذاشتیم و نهایتا یک قرارداد 70 صفحه‌ای بستیم. من هم آدمی نیستم که وقتی قراردادی را امضا می‌کنم بعدها پشیمان شوم. از بهترین حقوق‌دانانی که در کنارمان بودند استفاده کردیم و قرارداد بسیار خوبی را با آدیداس بستیم.»


مدیر بخش اقتصادی فدراسیون فوتبال در ادامه و در پاسخ به این سوال که گویا موضوع شکایت تولیدی جیووا از فدراسیون فوتبال در حال بر طرف شدن است گفت: «بخش حقوقی فدراسیون سخت پیگیر است تا این موضوع هر چه زودتر برطرف شود البته خود ما هم در این زمینه جلساتی را برگزار کردیم که نتایج خوبی هم داشت؛ ان‌شاالله درست می‌شود.»


امیر عابدینی در خصوص اختلاف پیش آمده بین باشگاه پرسپولیس و اسپانسرش گفت: «سال گذشته ما سامانه 3040 همراه اول را که برای دیگر باشگاه‌های فوتبال کشور غیر از پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی بود را به خاطر فشار این سه باشگاه جمع‌آوری کردیم تا تنها سامانه 3090 همراه اول برای آنها بماند.»


وی ادامه داد: «به شهادت مدیران این سه باشگاه، فدراسیون فوتبال چندین جلسه با اسپانسر برگزار کرد و نهایتا تصمیم گرفتیم به صورت مستقل با همراه اول همکاری کنیم. خودشان هم در قرارداد‌هایی که بستند، توافق کردند همه اعضای باشگاه به غیر از مدیرعامل بدون اجازه اسپانسر مصاحبه نکنند. روابط طرفین قرارداد با هم خوب بود و همه چیز روال عادی‌اش را طی می‌کرد تا مراسم شامی که قبل از دربی استقلال و پرسپولیس توسط اسپانسر برگزار شد. در آنجا نمی‌دانم چه اتفاقی بین مدیران پرسپولیس و استقلال و نمایندگان اسپانسر افتاد که اصلا به مذاق اسپانسر خوش نیامد و از آنجا به بعد روابط کمی شکرآب شد.»


سرپرست کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال افزود: «طاهری مدیرعامل پرسپولیس حالا مقابل کسانی ایستاده که زمانی دوستانش بودند و مدعی است سودی که همراه اول از قرارداد با باشگاه پرسپولیس می‌برد بیش از باشگاهش است. این موضوع با دو روش حل می‌شود؛ اول اینکه وزارت ورزش یا فدراسیون فوتبال حکمیت کرده و ماجرا را حل کنند. دومین روش هم این است که دادگاه قضاوت کند. البته به نظرم اگر وزارت ورزش یا فدراسیون این موضوع را حل کنند بهتر است، چون کارشناسان و حقوق‌دانان ورزشی بهتر می‌توانند قرارداد را مورد تحلیل و بررسی قراردهند.»


او خاطرنشان کرد: «به نظر من طاهری که الان متوجه شده پرسپولیس در قرارداد با همراه اول متضرر شده باید در ابتدای قرارداد این مسئله را متوجه می‌شد. همراه اول مدعی است که حامی تیم ملی، سازمان لیگ و باشگاه‌‌های پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی است اما یکی نیست بگوید آقای همراه اول شما پیامک‌های خود را به دو برابر قیمت به هوادارانی که حمایت کرده‌اند فروخته‌اید و در مقابل درصد قرارداد خودت را گرفتید و متضرر نشدید. این چه حمایتی است که از آن دم می‌زنید. مدیران همراه اول زمانی می‌توانند بگویند حامی هستند که بخشی از منافعی که از این راه به‌دست می‌آورند را خرج فوتبال کنند. بر فرض همراه اول بیش از پرسپولیس سود برده و طاهری راست می‌گوید، چرا مدیرعامل پرسپولیس در زمان انعقاد قرارداد به این موضوع توجه نکرد. الان هم می‌تواند با اپراتور دیگری وارد مذاکره شود و قرارداد ببندد ولی مراقب باشد که اپراتورهای دیگر هم اول منافع خودشان را می‌بینند. بنابراین همان اول جنگ و دعوایش را انجام دهد.»


عابدینی درباره دیدار تیم ملی فوتبال برابر ازبکستان گفت: «تمام شجاعتی که قابل تعریف است را فدراسیون فوتبال برای تیم ملی گذاشته است. کی‌روش هم آنچه می‌داند را خرج کرده تا تیمش راهی جام‌جهانی شود. حتی او سلامتی‌اش را به خطر انداخته تا تیم ملی موفق شود. ما شاید گاهی مواقع در تقابل اندیشه‌ها با کی‌روش به موردی بربخوریم اما الان تمام بضاعت فوتبال ما در اختیار کی‌روش است و او هم با تمام توانش در خدمت تیم ملی است. فکر می‌کنم ما در روز بازی با ازبکستان باید منتظر اتفاقات خوبی باشیم که منجر به صعود ایران به جام جهانی می‌شود و بعد از آن جشن راهیابی به روسیه را برگزار خواهیم کرد.»


رئیس سابق فدراسیون فوتبال همچنین در مورد حذف تیم ملی جوانان از مرحله گروهی جام جهانی و انتقاداتی که در رابطه مطرح شده است گفت:«باید واقع‌بین باشیم. اگر گذشته را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که در 16 سال گذشته در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی از ژاپن، کره و سایر تیم های آسیایی شکست می‌خوردیم و خیلی راحت حذف می‌شدیم. اما در این دور از رقابت‌ها تیم جوانان ایران به جام جهانی صعود کرد و در این رقابت‌ها هم موفق به شکست کاستاریکا شد که واقعا نتیجه خوبی است و به دو تیمی باخت که واقعا مدعی این دوره از رقابت‌ها بودند.»


وی در این باره افزود:«البته تیم جوانان ضعف‌هایی هم داشت که باعث شد که در نهایت در دو بازی که از حریفش جلو بود نتیجه بازی را واگذار کند. با این حال باید به بازیکنان و کادرفنی این تیم خسته نباشید گفت.»


مدیر عامل اسبق پرسپولیس درباره شکست 6 بر یک استقلال برابر العین امرات گفت: «باخت استقلال یک حادثه فوتبالی بود. رئال‌مادرید این فصل قهرمان اسپانیا شد اما در ال‌کلاسیکو به بارسلونا باخت. آن شب العین فوتبالی فراتر از آسیا ارائه کرد و البته که استقلال هم کمی دور از انتظار ظاهر شد. شاید به این خاطر بود که بازیکنان تیم عادت نداشتند ساعت 11 شب بازی کنند. مسئله‌ای که اینجا اهمیت دارد این است که من پرسپولیسی نه تنها از باخت استقلال برابر یک حریف آسیایی خوشحال نمی‌شوم بلکه باید کمک کنم تا حریف دیرینه‌ام در آینده این نتیجه را جبران کند. من در دربی و حتی در بازی های لیگ دوست ندارم استقلال نتیجه بگیرد اما وقتی نماینده کشورمان استقلال است باید حامی این تیم باشم و اگر غیر از این باشد وطن‌پرست نیستم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته