دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1394 - 16:08
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای مجلسی، بافق، سیرجان، سروستان، مرودشت، همدان، کنگان و اراک

با همکاری حوزه دفتر فرهنگ اسلامی وحوزه بسیج دانشجویی کرسی آزاداندیشی با محوریت مذاکرات هسته‌ای با حضور دانشجویان و کارکنان واحد شهر مجلسی در محل سالن کنفرانس دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 18444

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمد قادری سخنران ویژه این مراسم و از تحلیلگران سیاسی استان اصفهان به تبیین اوضاع سیاسی فعلی منطقه و تحولات اخیر و جنگ نابرابر دولت سعودی با یمن پرداخت و در ادامه با توجه به حساسیت موضوع توافقات هسته‌ای گفت: دانشجویان باید به عنوان خط مقدم جامعه سیاسی و علمی کشور با بررسی نقاط ضعف و قوت مذاکرات لوزان به تحقق مذاکراتی پرسود برای حال و آینده کشور کمک کنند.


در ادامه نفرات و تیم‌های مخالف و موافق دانشجویی به بحث و تبادل نظر پرداختند.


دیدار مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی بافق با مدیر صنعت، معدن و تجارت


به منظور برقراری ارتباط موثر و ایجاد همکاری بیشتر، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی بافق با مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت دیدار کردند.


در این دیدار که در محل اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بافق، انجام شد، زمینه‌های همکاری آموزشی و پژوهشی بیشتر بین این اداره و دانشگاه آزاد اسلامی بررسی شد.


حسینعلی لازمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق با تبریک پذیرش مسئولیت از سوی مدیر جدید اداره و با توجه به امکانات و تجهیزات پژوهشی فراهم آمده در دانشگاه، آمادگی این مجموعه را برای همکاری با کارآفرینان در قالب شرکت‌های دانش بنیان، اعلام کرد.


ولی الله رنجبر رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بافق نیز با برشمردن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنعتی و تجارتی شهرستان، پیشنهادهایی برای همکاری بیشتر ارائه کرد.


تیم فوتبال دانشجویان واحد سیرجان قهرمان استان شد


مسابقات فوتبال دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کرمان به میزبانی واحد کرمان با حضور ۴ تیم به مدت ۵ روز برگزار شد.


در پایان این مسابقات تیم سیرجان به مقام قهرمانی دست پیدا کرد و تیم جیرفت نائب قهرمان شد تیم کرمان نیز به مقام سوم دست پیدا کرد.


بازیکنان تیم سیرجان: محمد رضا جانی‌پور، سهراب تیموری، فرهادهمدانی، رضا اکبر‌پور، مهران پوررضاقلی، احسان حیدری، صادق رجایی، علی اشرف‌زاده، محمد رضا گلزاری، علی رضا صفی‌نژاد، حسین پایمرد، محمدرضا یارستانی، احمد محمودآبادی، شهاب خراسانی، رضا‌پور مهدی آبادی و سید رضا هاشمی بودند.


به مناسبت روز نکبت پرچم رژیم صهیونیستی در دانشگاه آزد واحد سروستان به آتش کشیده شد


به مناسبت روز نکبت روز اعلام موجودیت سیاه اسرائیل غاصب پرچم این رژیم منفور در میان انزجار شدید دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان به آتش کشیده شد.


اساتید، دانشجویان و کارکنان این واحد دانشگاهی پس از اتمام نماز جماعت ظهر و عصر به نشانه اعتراض به جنایت‌های ۶۷ ساله پس از موجودیت این رژیم کودک کش پرچم آن را به آتش کشیدند.


در ادامه حاضران طومار تهیه شده از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه در انزجار از جنایت‌های آل سعود در کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن را امضا کردند.


در بخشی از طومار آمده است: اینک که تمامی اسلام در برابر تمامی کفر ایستاده است ملت غیور ایران بر نمی‌تابد که کودکان و زنان کشور دوست و مسلمان یمن در برابر حملات هوایی و زمینی دشمنان جهان اسلام به خاک خون کشیده شوند. امروز که ندای هل من ناصرا ینصرنی شیعیان یمن در جهان طنین انداز شده است، ما دانشجویان پیرو خط امام و حامیانه ولایت فقیه حمایت همه جانبه خویش را از کودکان مظلوم و ستم دیده یمن اعلام می‌داریم و از خداوند متعال پیروزی همه جانبه اسلام و مسلمانان را خواستاریم.


برگزاری جشن مبعث در واحد ملایر


به مناسبت خجسته سالروز مبعث نبی مکرم اسلام (ص) مجلس جشن و شادی در محوطه باز دانشگاه آزاد اسلامی ملایر برگزار شد.


به مناسبت این روز خجسته مجلس جشن و شادی با حضور پر شور و نشاط دانشجویان، رئیس و امام جمعه موقت شهرستان ملایر برگزار شد.


در این مراسم دکتر داریوش جاوید رئیس واحد ملایر با تبریک عید مبعث شادی و نشاط حاکم بر مراسم را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی بر مبنای دانشجو محوری است و از این برنامه‌ها استقبال می‌کنیم.


حجت الاسلام سید حسن فاضلیان امام جمعه هم صفات اخلاقی و فضائل شخصیتی پیامبر اسلام (ص) را بر اساس آیات و روایات و ذکر احادیث تشریح کرد.


برگزاری جشن مبعث در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت


جشن مبعث حضرت رسول اکرم (ص) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.


در ابتدای این مراسم حجت الاسلام رضی مدیر حوزه علمیه زرقان به سخنرانی درباره بعثت نبی مکرم اسلام پرداخت.


این مراسم با اجرای موسیقی علی خلیفه ادامه یافت. سپس با اجرای تئا‌تر از گروه فرهنگی هنری ترنم و با اجرای مهدی عسکری و سعید شیرازی ادامه پیدا کرد. علاوه بر اجرای تئا‌تر این جشن با مسابقه نیز همراه بود.


این مراسم به همت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه، تشکل سیاسی دانشجویی هرمان و بسیج دانشکده امام علی (ع) برگزار شد.


کسب دو مقام مسابقات قرآن کریم دانشجویان شاهد دانشگاه آزاد اسلامی از سوی واحد همدان


دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همدان در اولین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی واحد کرمانشاه برگزار شد خوش درخشیدند.


اولین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با حضور 200 نفر از سراسرکشور در پنج رشته قرائت، ترتیل، حفظ کل قرآن کریم، حفظ 20 جزء قرآن و حفظ 10 جزء قرآن کریم در دو گروه خواهران و برادران برگزار شد.


در این مسابقات در رشته حفظ رشته حفظ 5 جزء برادران علیرضا کاظمی به مقام دوم و در رشته قرائت بخش تحقیق خواهران مریم رحماندوست به مقام سوم نائل شد.


در مراسم اختتامیه نیز عزت السادات حسینی از دانشگاه آزاد اسلامی همدان به قید قرعه برنده سفر عتبات عالیات شد.


کارگاه تخصصی مهدویت با حضور اساتید و کارمندان دردانشگاه آزاد اسلامی واحد کنگان برگزار شد


حجت الاسلام امینی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی این دانشگاه گفت: در این کارگاه دو روزه که با استقبال اساتید مواجه شد، مباحث مختلفی در زمینه مهدویت مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و به شبهات و سوالات حاضران پاسخ داده شد.


مدرس دوره مذکور حجت الاسلام حسینی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان بوشهر بود.


کسب رتبه در اولین دوره مسابقات بخش شفاهی قرآن کریم ازسوی دانشجویان شاهد و ایثارگر واحد اراک


اولین دوره مسابقات بخش شفاهی قرآن کریم ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی به مدت سه روز در واحد کرمانشاه برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این دوره از مسابقات که در سه رشته قرائت، حفظ و ترتیل برگزار شد، نزدیک به ۲۰۰ نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر سراسر کشور حضور داشتند.


۸۰ درصد دانشجویان شرکت‌کننده از واحد اراک دراین مسابقات حائز رتبه شدند و خوش درخشیدند.


امتیازات اخذ شده به این شرح است: حسین جعفری نفر دوم ترتیل-سیدعباس میرصادقی نفر دوم حفظ ۱۰جزء برادران- زینب حیدری نفر دوم حفظ ۱۰ جزء خواهران- زهرا حیدری نفر دوم حفظ ۵ جزء خواهران.


در پایان مسابقات به نفرات اول تا سوم جوایز ارزنده‌ای اهدا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته