دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1396 - 11:00

ترامپ انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس را به تعویق می‌اندازد

مسئولان آمریکایی و یک منبع دیپلماتیک روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کردند انتظار می‌رود رئیس‌جمهوری آمریکا در هفته جاری خبر به تعویق افتادن انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل از تل‌آویو به بیت‌المقدس را اعلام کند.
کد خبر : 184243

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، منابع آمریکایی در حالی خبر از احتمال به تعویق افتادن انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل از تل‌آویو به بیت‌المقدس می‌دهند که دونالد ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود وعده این اقدام را داده بود. اقدامی که جنجال‌های زیادی به پا کرده است.


این منابع افزودند:‌ «به نظر می‌رسد ترامپ سیاست گذشته دولت آمریکا را ادامه دهد چنانکه در نوامبر سال 1995 (آبان 1374) کنگره آمریکا با اکثریت بالایی قانونی موسوم به سفارت در بیت المقدس را تصویب و اعلام کرد سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی باید در بیت‌المقدس باشد.»


آمریکا با این اقدام در عمل بیت‌المقدس را به‌عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت.


به گفته این منابع، این اقدام در زمانی انجام می‌شود که ترامپ در تلاش برای ازسرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینیان است.


یک مسئول آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، در این زمینه گفت: «باوجود اینکه قانون ترامپ را ملزم به اتخاذ تصمیم تا روز جمعه کرده است، ولی رئیس‌جمهوری آمریکا قصد ندارد در این‌باره تصمیم خاصی بگیرد.»


آخرین باری که بند نقض کننده قانون مربوط به انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس امضا شد، در دسامبر 2016 (آذر 1395) در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و یک ماه پیش از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید بود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب