دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1396 - 10:10

آمادگی اورژانس قم جهت پوشش امدادی سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)

همزمان با ۱۴ خردادماه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برنامه‌های خاصی جهت پوشش امدادی در این روز را در دستور کار دارد.
کد خبر : 184229

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در این اطلاعیه آمده است: « در این راستا و پس از جلسات متعدد استانی و سازمانی و با در نظر گرفتن این مهم که مقرر است جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر از شهروندان قمی در عصر روز ۱۴ خرداد به مرقد مطهرحضرت امام (ره) اعزام شوند اورژانس ۱۱۵ در کنار دیگر دستگاه‌های امدادی و به عنوان مسئول و متولی اصلی در این حوزه در سه بخش ارائه خدمت و پوشش خواهد داشت.
پوشش امدادی همراه با کاروان
تعداد ۹ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ همراه با پرسنل مجرب و تجهیزات کامل پزشکی و درمانی و ۱ دستگاه خودرو فرماندهی به توالی و از ساعت ۱۵:۰۰ همراه با اتوبوس‌های اعزامی از قم از محل عوارضی به مرقد امام (ره) اعزام خواهند شد.


پوشش امدادی در مسیراعزام
تعداد ۵ آمبولانس اورژانس ۱۱۵ نیز در مسیر رفت اتوبان قم به تهران و به ازای هر ۱۵ کیلومتر در کنار جاده در زمان رفت کاروان اعزامی و نیز در پایان مراسم و در زمان برگشت اتوبوس‌ها مستقر خواهند بود.
پوشش امدادی در مرقد مطهر امام(ره)
طبق برنامه ریزی آمبولانس های اعزامی از قم همراه با آمبولانس‌های دیگر استان ها در مرقد مطهر حضرت امام تحت مدیریت و فرماندهی واحد اورژانس کشور تا پایان مراسم خواهند بود و کلیه ماموریت‌های فوریتی احتمالی از زمان شروع تاپایان مراسم سالگرد را پوشش خواهند داد.
ضمنا با پیش بینی حضور برخی کاروان ها و اتوبوس های دیگر شهر پس از مراسم در قم برنامه خاصی نیز جهت استقرار آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ در هسته مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران پیش بینی شده است.
همچنین اتوبوس آمبولانس اورژانس با استقرار در عوارضی در طول زمان برگزاری مراسم و نیز بالگرد اورژانس (اورژانس هوایی) نیز تا زمان غروب افتاب اماده انجام هرگونه ماموریت احتمالی در مسیرها و جاده های استان خواهد بود.
لازم بذکر است جهت پوشش امدادی این مراسم از آمبولانس‌ها و نیروهای رزرو و خارج از شیفت اورژانس استفاده شده تا ارائه خدمات معمول و به هنگام فوریتی و اورژانسی به شهروندان همچون گذشته و با کمال افتخار به بهترین صورت و در کمترین زمان ممکن انجام شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته