دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1396 - 16:08

گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در واحد کرمانشاه

همزمان با فرارسیدن 14 خرداد سالروز ارتحال امام خمینی (ره) مراسم گرامیداشتی در مسجد الغدیر واحد کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر : 184129

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم درباره ویژگی‌های روحی و اخلاقی امام راحل گفت: «اخلاص، یکی از عالی‌ترین مراحل تکامل، مایه سعادت، رستگاری و از خصلت مردان بزرگ است، که یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های روحی و اخلاقی امام(ره) بود چنانچه آراستگی به روح اخلاص و بندگی، یعنی انسان به تمام معنا، بنده خدا باشد و در همه حال، در گفتار و کردار خویش، مطیع او و در جست وجوی رضای او باشد در ایشان تبلور داشت.»


حجت‌الاسلام ابوالفضل الله‌وردی با توجه به ویژگی بارز اخلاص در شخصیت امام خمینی (ره) اظهار کرد: «اخلاص با همه زندگی امام عجین شده بود. کارهای ایشان، با نام و یاد خدا شروع می‌شد و جز رضای محبوب، به چیزی نمی‌اندیشید.»


وی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، که فرمودند امام (ره) را عبدصالح و بنده خالص خدا می‌دانم، گفت: «امام خمینی (ره) با روحیه اخلاص خود، دشمنان اسلام را به خضوع و خشوع وا داشت. از این رو، شایسته است که آحاد مردم از این ویژگی امام راحل الگو بگیرند.»


الله‌وردی فروتنی را یکی دیگر از ویژگی‌های اخلاقی دانست و افزود: «امام خمینی (ره) با توجه به شخصیت و مقام‌شان، بسیار فروتن بود. ایشان هیچ‌گاه خود را بالاتر از دیگران نمی‌پنداشت، بلکه خود را خدمت‌گزار مردم می‌دانست. هرگز در مقابل مردم، فروتنی را کنار نگذاشت. در پی کسب عنوان برای خودش نبود. به همین دلیل بارها تذکر می‌داد که از من تعریف و تمجید نکنید.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب