شرکتهای خدمات پس از فروش تلفن همراه رتبه بندی می شوند
به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، غلامحسین کریمی خراسانی با اشاره به غیر قابل قبول بودن وضعیت خدمات پس از فروش در ایران گفت: پس از اجرای طرح ریجستری درکشور وضعیت ارائه خدمات پس از فروش این کالا ساماندهی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ۶۰ میلیون گوشی تلفن همراه در دست مصرف کنندگان است، گفت: گوشی تلفن همراه یکی از کالاهای ثابت در سبد خانوار محسوب میشود.
رئیس اتحادیه وسایل مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی؛ دریافت مالیات ارزش افزوده از واردکنندگان گوشی تلفن همراه را دلیل حجم بالای قاچاق این کالا دانست و ادامه داد: دریافت مالیات ارزش افزوده علاوه بر افزایش حجم قاچاق زمینه ساز فرار مالیاتی و تقلب در پرداخت مالیات از سوی واحدهای صنفی شده که عدم تخصص و مدیریت مناسب مسئولان ذی ربط دلیل این رویه است.
کریمی نصب صندوق مکانیزه فروش را سبب شفافیت فعالیت واحدهای صنفی و مقابله با فرار مالیاتی دانست و افزود: سازمان امور مالیاتی کشور از اجرای این طرح حمایت نکرده است.
وی گفت: افزایش غیرکارشناسانه تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از ۵ به ۶۰ درصد عامل دیگر قاچاق این کالا است.
رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی اجرای طرح ریجستری را از ابتدای تیرماه امسال عملیاتی دانست و افزود: اطلاع رسانی به همه واحدهای صنفی انجام شده و اجرای این طرح با استقبال این واحدها مواجه شده است.
کریمی با اشاره به اینکه برند آیفون درایران نمایندگی رسمی ندارد، گفت: این برند دارای گارانتی است و به صورت رسمی وارد کشور میشود.
وی گارانتی اینتل را حمایت علنی از قاچاق گوشی تلفن همراه اعلام کرد و ادامه داد: با همکاری سازمان حمایت، سازمان صنعت و معدن و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای جلوگیری از فعالیت این گارانتی، فرصت یک ماهه به واحدهای عرضه کننده آن داده شده است.
رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی با اشاره به خروج دستگاههای قاچاق ازشبکه با اجرای طرح ریجستری گفت: زمینه اجرای طرح ریجستری با همکاری سازمان تنظیم مقررات و گمرک برای ثبت شفارش آسان فراهم شده است.
کریمی افزود: مصرف کنندگان میتوانند با مراجعه به سایت www.ttu.ir؛ نشانی نمایندگیهای معتبر را دریافت و شکایات خود را با تلفن ۶۶۷۶۳۰۳۵ ارائه کنند.
انتهای پیام/