دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت

هر کیلوگرم خرمای مضافتی 6 تا 9 هزار تومان/ کمبود خرما نداریم

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: افزایش درخواست خرید و تقاضای برخی محصولات در ماه مبارک رمضان نظیر خرما مسئله جدیدی نیست و مشکلی برای تامین و عرضه کافی این محصول در بازار وجود ندارد.
کد خبر : 183994

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره تامین خرمای ماه رمضان به خبرنگار اقتصادی آنا گفت: باتوجه به افزایش درخواست خرید و تقاضای خرما در این ماه مبارک،‌ تمام تلاش‌ها برای تامین بازار این محصول به کار گرفته شد تا در ماه مبارک رمضان مشکل تامین تقاضا و عرضه آن به بازار وجود نداشته باشد.


وی ادامه داد: پس از تامین نیاز بازار، باید ذکر شود که بیش از 400هزار تن خرمای مازاد نیز در انبارها وجود دارد که باید با ایجاد شرایط رقابتی و بسته‌بندی به این محصول نگاه صادراتی داشت.


آقاطاهر همچنین درباره قیمت‌های عمده فروشی این کالا در تهران،‌ تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم خرمای مضافتی 6 تا 9 هزار تومان، دشتستان 4 هزار تومان، خرمای زاهدی 4700 تا 4900 تومان، خرمای زرند 6200 تا 6500 تومان و همچنین خرمای خاصوی و کبکاب با نرخ 4400 تا 4600 تومان در بازار عمده فروشی عرضه می شود.


رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره قیمت‌های برنج و افزایش آن نیز گفت: قبل از ماه مبارک، نرخ این محصول در بازار تشدید شد اما با عرضه بازار و تامین تقاضا،‌ کاهش 30 تا 35درصدی را شاهد بودیم.


وی افزود: در مقاطعی که به اعیاد خاصی نزدیک می‌شویم، تقاضا در بازار افزایش پیدا می کند که باید با مدیریت و تزریق محصول کافی به بازار باعث عدم افزایش قیمت‌ها شد.


رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: قیمت برنج خوب در بنکداری‌ها که قیمت عمده‌فروشی است تقریبا کیلویی 8000 تا 8500 تومان بود که قبل از ماه مبارک رمضان به 10هزار تا 10هزار و 800 تومان نیز افزایش پیدا کرده بود.


وی در پایان گفت:‌ احتمالا قیمت برنج پس از به دست آمدن محصول و عرضه برنج نو حدود 30 تا 35درصد کاهش خواهد یافت.



انتهای پیام/

برچسب ها: برنج خرید و فروش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته