دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1396 - 11:40
برای دانش‌آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی خارج از کشور

جزئیات شرکت در آزمون دکتری عمومی داروسازی اعلام شد

چهارمین آزمون ارتقای دانش‌آموختگان کارشناسی و کارشناسی‌ارشد داروسازی خارج از کشور به دکتری عمومی داروسازی مرداد امسال برگزار می‌شود.
کد خبر : 183989

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، فقط دانش‌آموختگانی که قبل از آغاز سال 2014 میلادی در خارج از کشور شروع به تحصیل کرده و مدرک کارشناسی یا کارشناسی‌ارشد آنها مورد ارزشیابی و تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.


برخورداری از سلامت کامل تن و روان، مجاز به تحصیل بودن از نظر قوانین و مقررات جاری کشور، داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد داروسازی خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت از شرایط شرکت در این آزمون است.


همچنین به فارغ‌التحصیلان کارشناسی یا کارشناسی‌ارشد داورسازی خارج از کشور که قبل از آغاز سال 2014 میلادی در خارج از کشور شروع به تحصیل کرده‌اند، اجازه داده می‌شود بعد از قبولی در آزمون دکتری عمومی داروسازی با پرداخت شهریه در یکی از دانشگاه‌های علوم پایه پزشکی ادامه تحصیل دهند.


آزمون ارتقای دانش‌آموختگان کارشناسی و کارشناسی‌ارشد داروسازی خارج از کشور به دکتری عمومی داروسازی به صورت کتبی برگزار و مواد امتحانی شامل فارماسیوتیکس، فارمانکوگنوزی، بیوتکنولوژی، داروسازی بالینی، شیمی دارویی، داورشناسی و سم‌شناسی می‌شود.


متقاضیان می‌توانند از 3 تا 8 خرداد از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت به نشانی www.sanjeshp.ir در این آزمون شرکت کنند.


کسب 60 درصد نمره کل آزمون حدنصاب قبولی است و پذیرفته‌شدگان موظفند برای پذیرش و انتخاب واحد، حداکثر تا دو ترم تحصیلی بعد از قبولی به یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت مراجعه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: ثبت نام داروسازی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته