دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1396 - 12:55

تشدید اختلاف میان پیشمرگه‌ها و نیروهای حشدالشعبی

به‌دنبال پیشروی اخیر نیروهای حشد الشعبی (بسیج مردمی) به سمت مرزهای سوریه و نزدیک شدن به مناطق تحت کنترل اقلیم کردستان عراق، تنش میان نیروهای پیشمرگه و نیروهای حشد الشعبی مجددا آغاز شده است.
کد خبر : 183960

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، فرماندهی نیروهای پیشمرگه در بیانیه‌ای نسبت به نزدیک شدن به مرزهای اقلیم کردستان عراق هشدار داد و تاکید کرد: «مناطقی که از داعش پس گرفته می‌شوند قابل مناقشه نیستند.»


در این بیانیه آمده است، مناطقی که نیروهای پیشمرگه بعد از 17 اکتبر 2016 (26 مهر 1395) آزاد کرده‌اند قابل مناقشه نیست و باید توافقی درباره این مناطق از سوی همه گروه‌ها برای حفظ امنیت ساکنان این مناطق انجام شود.


در این بیانیه درباره وضعیت سنجار و غرب موصل آمده است: «توافقنامه‌های دوجانبه نقض شده و هدف ما نابودی داعش است. اگر برخی در داخل نیروهای حشد الشعبی یا برخی کردها تمایل به سوء استفاده از جنگ داعش برای مشکل‌تراشی میان ساکنان منطقه، پیشمرگه و تعدی به خاک کردستان عراق را دارند باید بگوییم که هیچ کس نمی‌تواند و اجازه نخواهیم داد که به خاک کردستان تجاوز کند. هر کس به آن تمایل دارد امتحانش مجانی است.»


در این بیانیه درباره سنجار نیز آمده است: «ساکنان سنجار خودشان سرنوشت‌شان را تعیین می‌کنند و هرگز به هیچ کس اجازه نخواهند داد به جای آن‌ها تصمیم بگیرند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته