دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1396 - 11:03
مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

سالانه صد‌ها هزار انسان بر اثر استنشاق دود سیگار فوت می‌کنند

مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی با تعیین یک روز به عنوان روز جهانی بدون دخانیات، توجه همگان را به مضرات و خطرات استفاده از دخانیات جلب کرده و به بررسی راهکارهای جلوگیری از مرگ و میر ناشی از آن می‌پردازند.
کد خبر : 183959

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، علی اصغر حسنی با اشاره به اینکه سیگار و قلیان به‌عنوان دومین علت مرگ و میر در دنیا شناخته شده است، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد که نیمی از افراد سیگاری که رقمی در حدود ۶۵۰ میلیون نفر را تشکیل می‌دهند، در اثر کشیدن سیگار جان خود را از دست می‌دهند.


وی افزود: متاسفانه آمار حاکی از آن است که سالانه صدها هزار انسان غیرسیگاری در اثر استنشاق دود سیگار می‌میرند.


حسنی با تاکید بر اهمیت محیط‌های عاری از دخانیات برای حفظ سلامتی افراد، گفت: محیط‌های آلوده به دود سیگار در کودکان و افراد بالغ باعث بیماری‌هایی چون سرطان و دیگر بیماری‌های تنفسی بدخیم می‌شود که در نهایت مرگ را برای آنان در پی دارد.


مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای با بیان اینکه فراگیری دخانیات، مشکلی جهانی است، گفت: توسعه بی‌سابقه تولیدات مواد دخانی و فروش فراوان آن در سراسر دنیا، به‌ویژه نواحی کم درآمد، زیان‌های فراوان جسمی و روحی را برای بشر به همراه آورده است.


حسنی حمایت‌های سیاسی و اجتماعی و قانون جامع کنترل دخانیات، محیط‌های آموزشی عاری از دخانیات، خانه و خانواده عاری از دخانیات و اماکن عمومی عاری از دخانیات را از موضوعاتی برشمرد که به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات به آن پرداخته خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: دخانیات سیگار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته