دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1396 - 10:22

پذیرش 160 هزار نفر در آزمون کارشناسی‌ارشد/ دفترچه انتخاب رشته فردا منتشر می‌شود

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ از فردا پنجشنبه ۱۱ خرداد و امکان انتخاب رشته داوطلبان مجاز در بیستم همین ماه خبر داد.
کد خبر : 183934

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده نتیجه اولیه آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ به صورت کارنامه تنظیم شده است و این کارنامه در اوایل نیمه دوم خرداد بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد. داوطلبانی که براساس اعلام نتایج اولیه و کارنامه منتشر شده، مجاز به انتخاب رشته در این آزمون می‌شوند، باید از روز شنبه ۲۰ خرداد بر‌اساس اطلاعیه‌ای که بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود، انتخاب کدرشته محل‌های خود را از میان کدرشته‌های مجاز انجام دهند.»


مشاور سازمان سنجش ادامه داد: «آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی‌ارشد ناپیوسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش دانشجو در ۱۳۲ کدرشته امتحانی در ۶ گروه آزمایشی در روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت امسال در ۶۸ شهرستان، ۱۸۵ حوزه امتحانی و ۱۳۲ کدرشته امتحانی برگزار شد. برای شرکت در این آزمون ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۳۰ هزار و ۴۹۱ نفر زن و ۴۴۷ هزار و ۸۶۲ نفر مرد بودند. از ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب این آزمون ۷۱ هزار و ۷۲۵ داوطلب علاقه‌مندی خود را به شرکت در آزمون کدرشته امتحانی دوم نیز اعلام کردند. با توجه به تعداد داوطلبان ثبت‌نام کننده و آمار علاقه‌مندان به رشته امتحانی دوم، ۹۴۹ هزار و ۹۷۸ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شد که از این تعداد ۴۶۳ هزار و ۴۰ کارت برای زنان و ۴۸۶ هزار و ۹۳۸ کارت برای مردان صادر شد.»


او افزود: «از ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب ثبت‌نام کننده، ۷۰۷ هزار و ۶۳ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و ۱۷۱ هزار و ۱۹۰ داوطلب غایب بودند. در واقع ۸۰.۵۱ درصد افراد در جلسه آزمون حاضر و ۱۹.۴۹ درصد آنان غایب بودند. از ۷۰۷ هزار و ۶۳ داوطلب حاضر در جلسه آزمون، ۳۵۷ هزار و ۸۰۲ نفر مرد و ۳۴۹ هزار و ۲۶۱ نفر زن بودند. از این تعداد، ۵۶ هزار و ۸۸۴ داوطلب برای شرکت در آزمون کدرشته امتحانی دوم حاضر بودند.»


توکلی گفت: «داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و علاقه‌مند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی هستند، باید بر‌اساس اطلاعیه‌ای که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی به اطلاع آنها می‌رسد، در مهلت مقرر به سایت این دانشگاه مراجعه و رشته محل‌های مورد علاقه خود را در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی ثبت کنند.»


به گفته مشاور سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی‌ارشد سال ۹۶ بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۱۶۰ هزار نفر اعلام شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته