دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1396 - 16:48

رویدادهای دانشگاهی؛ کوتاه از واحدهای گنبدکاووس، گناوه و سما لاهیجان

دفتر پژوهش آموزشکده فنی و حرفه ای سما لاهیجان به منظور بالا بردن اطلاعات دانشجویان این مرکز در مورد مصرف داروهای خاص به منظور برآمدگی عضلات که امروزه در بین اکثر جوانان شایع است و با هدف آگاه کردن آنان از عوارض مصرف این داروها، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان «استروئیدهای آنابولیک آندروژیک» کرد.
کد خبر : 183888

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دانشیار دانشگاه گیلان در کارگاه «استروئیدهای آنابولیک آندروژیک» که با حضور دانشجویان و کارکنان دانشکده سما لاهیجان برگزار شد، تعریف مختصری از دارو های استروئید آنابولیک ارائه داد و خاطرنشان کرد: «استروئیدهای آنابولیک داروهایی هستند که مشتمل بر هورمون مردانه تستوسترون که در مقادیر مختلف برای بدنسازی و حجم عضلات به کار می روند.»


حمید اراضی موارد استفاده از این دارو ها را در درمان بیماری های عضلانی خاص، بعضی کم خونی ها، بیماری ایدز، سرطان پیشرفته پستان و پوکی استخوان عنوان کرد و یکی از دلایل استفاده از استروئیدها را «بهبود مهارت‌های ورزشی» دانست و گفت: «استفاده نادرست از استروئیدها در میان بدنسازان رقابت جو، بسیار معمول است و میزان استفاده نادرست در میان سایر ورزشکاران بسته به نوع ورزش متفاوت است.»


این استاد دانشگاه دلیل دیگر استفاده نادرست از استروئیدها را «افزایش دادن اندازه ماهیچه ها» یا «کاهش دادن چربی بدن» عنوان نمود و افزود: «افرادی که به این دلایل از استروئیدها استفاده می کنند، اغلب به نوعی بیماری رفتاری دچارند که در آن مردان با وجودی که مقدار زیادی ماهیچه دارند، تصور می کنند ماهیچه اندکی دارند و ضعیف هستند و زنان با وجودی که لاغر هستند، تصور می کنند بسیار چاق هستند».


در پایان این کارگاه آموزشی به سوالات متعدد دانشجویان در زمینه داروهای نیروزا پاسخ داده شد.


طرح قرآنی «رمضان، بهار قرآن»


با هدف ارتقای معرفت دینی و آشنایی بیشتر دانشگاهیان با فرهنگ و معارف قرآن کریم، در ایام ماه مبارک رمضان ششمین دوره طرح قرآنی «رمضان، بهار قرآن» با عنوان تفسیر سوره حمد با محوریت تفسیر امام خمینی(ره) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس برگزار شد.


در این دوره، اعضای هیأت علمی، مدیران و کارکنان واحد به مدت 16 ساعت با آموزه های سوره حمد در عرصه اخلاق اجتماعی و اعتقادات دینی از منظر امام خمینی(ره) و مفسران آشنا شدند.


مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد گنبد کاووس گفت: کارگاه آموزشی آشنایی با تفسیر قرآن کریم(تفسیر سوره حمد) با تدریس حجت الاسلام سید مصطفی میر فیضی استاد حوزه و دانشگاه، در ایام ماه مبارک رمضان بعد از نماز جماعت ظهر و عصر برگزار شد.


حجت الاسلام صفری خاطرنشان کرد: «کارگاه تفسیر سوره حمد در مجموع 16 ساعت بوده که پس از شرکت در آزمون پایان دوره به برگزیدگان جوایز ارزنده‌ای نیز اهدا خواهد شد.»ی واحد سوسنگرد برگزار شد.


تفسیر سوره فاتحه


کارگاه آموزشی تفسیر سوره مبارکه فاتحه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه پایان یافت.


این واحد دانشگاهی با هدف بهره مندی کارکنان و استادان از فضایل ماه مبارک رمضان و با هدف آشنایی بیشتر اساتید و کارکنان واحد با مفاهیم ناب قرآنی و ایجاد فضای معنوی در افراد؛همچون سالهای گذشته اقدام به برگزاری کارگاه تفسیر سوره مبارکه فاتحه کرد که آخرین جلسه آن روزچهارشنبه پایان یافت.


حجت الاسلام عباس خواجه گیری از اساتید مدعو دانشگاه تدریس این دوره را بر عهده داشت.این واحد دانشگاهی سایر فعالیتهای فرهنگی مانند ضیافت افطاری با حضور کارکنان و اساتید و همچنین جشنواره غذاهای سنتی رمضان را نیز در برنامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته