دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1394 - 14:53
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

هیچ برندی در تجهیزات پزشکی نداریم

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، بزرگترین مشکل تجهیزات پزشکی را نبود برند مناسب دانست، گفت: ما هیچ برندی در تجهیزات پزشکی نداریم در حالی که این برند است که صادرات انجام داده و شرکت‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد.
کد خبر : 18381

به گزارش گروه اجتماعی آنا، سورنا ستاری در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه ایران هلث که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد، گفت: بازار سلامت یکی از بحث‌های اصلی معاونت فناوری ریاست جمهوری محسوب می‌شود.


وی ادامه داد: خوشبختانه در موضوع سلامت همکاری ما با وزارت بهداشت خوب است اما در حوزه تجهیزات پزشکی اتفاقاتی که باید می‌افتاد، نیفتاد.


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، ادامه داد: یک بخش از این اتفاقات مربوط به داخل معاونت فناوری است و یک بخش دیگر هم مربوط به، به روز بودن تجهیزات پزشکی می‌شود.


وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل تجهیزات پزشکی نبود برند مناسب است، گفت: ما هیچ برندی در تجهیزات پزشکی نداریم در حالی که این برند است که صادرات انجام می‌دهد و شرکت‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد.


ستاری با توجه به برگزاری نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی در پزشکی، گفت: ما آماده هستیم مدلی را که در آن نمایشگاه پیاده کردیم برای موضوع تجهیزات پزشکی نیز پیاده کنیم.


وی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زیرساخت‌های مناسب را برای شرکت‌های دانش‌ بنیان فراهم کرده است، گفت: این زیرساخت‌ها شامل معافیت‌های مالیاتی، معافیت‌های گمرکی، اختصاص وام‌های کم‌بهره و معافیت‌های سربازی است.


ستاری مهمترین بحث را واردات فناوری و تکنولوژی به داخل کشور عنوان کرد و افزود: نگاه ما باید در حوزه تجهیزات پزشکی صادراتی باشد نه تنها تولید داخل و من به عنوان معاون علمی و فناوری نمی‌توانم برندی را برای صادرات بسازم چرا که ما تنها با بخش خصوصی همکاری می‌کنیم و با دولتی‌ها کاری نداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته