دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1394 - 14:54

حمایت اتحادیه عرب از تلاش سازمان ملل برای حل بحران سوریه

دبیرکل اتحادیه عرب در آستانه برگزاری نشست حل بحران سوریه در ژنو و نیز نشست دوستان یمن با حضور رئیس جمهوری مستعفی این کشور در ریاض، حمایت کامل خود از برگزاری این دو نشست را اعلام کرد.
کد خبر : 18376

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از روزنامه «کویتیه»، «نبیل عربی» دبیرکل اتحادیه عرب با اعلام حمایت کامل از تلاش «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه برای حل بحران این کشور گفت: اتحادیه عرب تمایل دارد تا بحران سوریه هرچه سریع‌تر پایان یابد.


براساس این گزارش، وی پیش از سفر به ژنو برای مشارکت در نشستی که با هدف بررسی بحران سوریه قرار است تا ساعاتی دیگر برگزار شود، گفت: اتحادیه عرب خواهان پایان رنج و مرد مردم سوریه است و در این راستا از سلسله مذاکرات «دی‌میستورا» با طرف‌های مختلف سوری و نمایندگان کشورهای بزرگ منطقه‌ای و جهانی حمایت کامل می‌کند.


وی درباره موضع اتحادیه عرب نسبت به حل بحران سوریه اظهار کرد: موضع اتحادیه عرب آشکار است و بر لزوم اجرای بیانیه ژنو1 تاکید می‌کند. هدف این بیانیه وحدت، استقلال و صلح در خاک سوریه و محدود ساختن خشونت‌هاست.


«عربی» همچنین درباره موضع اتحادیه عرب درباره گفت‌وگوهای یمنی که امروز در ریاض برگزار می‌شود، گفت: اتحادیه عرب از این گفت‌وگوها حمایت می‌کند و قرار است «احمد بن حلی» معاون اتحادیه عرب نیز در آن مشارکت داشته باشد. ما از تلاش عربستان و کشورهای هم‌پیمان در این راستا حمایت می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته