دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1396 - 13:59
مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

راه‌اندازی سامانه ا لکترونیکی اوقات فراغت/ آغاز ثبت‌نام در پایگاه‌ها از اواخر خرداد

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی اوقات فراغت خبرداد.
کد خبر : 183739

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی علیاکبرزاده اظهارکرد: دانش آموزان پس از 9 ماه تلاش در طول سال تحصیلی نیازمند برنامه ریزی مناسب جهت گذراندن اوقات فراغت در فصل تابستان هستند، بنابراین فراهم کردن فضاهای تفریحی و با نشاط برای دانش آموزان از وظایف مسئولان است تا بتوانند حداکثر استفاده را از اوقات داشته باشند.


وی افزود: برنامه ریزی اوقات فراغت در تابستان 96 براساس شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال انجام شده است و تلاش کردیم ضمن جذب حداکثری دانش آموزان در مراکز و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستان و با مساعدت سایر دستگاه‌های ذی ربط شعار هر دانش آموز یک مهارت را محقق سازیم.


علیاکبرزاده تصریح کرد: براساس اسناد بالادستی، برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان جزو وظایف آموزش و پرورش است، بنابراین با استفاده از فضاهای درون سازمانی از جمله مدارس و هنرستان‌ها، مراکز دارالقرآن، کانون‌های فرهنگی تربیتی و کانون‌های فکری کودکان و نوجوانان، مراکز مربوط به سازمان دانش آموزی، اردوگاه‌های دانش آموزی، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی، پژوهش سراها، سالن‌های سینمایی دانش آموزی و مراکز فعال تشکل‌های دانش آموزی، مراکز و پایگاه‌های تابستانی فعالیت خواهند کرد.


مدیر کل فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی از راه اندازی سامانه اوقات فراغت برای اولین بار خبرداد و خاطرنشان کرد: سامانه اوقات فراغت در سال 95 در 6 استان اجرایی شد و پس از موفقیت در سال 96 در تمامی استا‌ن‌ها از آن استفاده خواهد شد.


وی زمان ثبت نام دانش آموزان در پایگاه‌های تابستانی را اواخر خرداد اعلام و اظهارکرد: ثبت نام در برنامه‌های اوقات فراغت از اواخر تابستان و از طریق سامانه الکترونیکی اوقات فراغت انجام خواهد شد و برای اولین بار اطلاعات کاملی از برنامه‌های اوقات فراغت، مربیان، سوابق فعالیت‌هاییدانش آموزی و فضاهای موجود پرورشی در این سامانه قرار می‌گیرد تا والدین فرصت انتخاب بیشتری داشته باشند.


علیاکبرزاده دست یابی آسان به اطلاعات آماری دانش آموزان را از ویژگی‌های سامانه الکترونیکی دانست و خاطرنشان کرد: امکان تهیه هر نوع گزارش با بازه مشخص زمانی در این سامانه وجود دارد و از آن می‌توان به عنوان یک بانک اطلاعات جامع استفاده کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب