دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیشرفت 51 درصدی واحد فولاد سازی طرح فولاد سفید دشت

مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری از پیشرفت 51 درصدی واحد فولاد سازی این طرح استانی خبر داد.
کد خبر : 183677

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی ایمیدرو، محمود ارباب زاده با بیان این مطلب گفت: عملیات احداث این کارخانه با هدف اولیه تولید 800 هزار تن شمش اسلب در حال انجام است. به گفته وی این مجتمع در 3 فاز شامل ساخت واحد احیا مستقیم، واحد فولادسازی و واحد زیرساخت و جنبی و پشتیبانی در نظر گرفته شده است.


وی ادامه داد: فاز نخست (واحد احیاء مستقیم) به عنوان نخستین طرح از مجموع 7 طرح فولاد استانی کشور در آبان ماه سال گذشته به بهره برداری رسید و تا اردیبهشت ماه 96 نیز بیش از 1322 هزار تن آهن اسفنجی تولید کرده است. فاز دوم این مجتمع (واحد فولادسازی) پس از وقفه چندساله، با حمایت فولاد مبارکه پس از بهره برداری واحد احیای مستقیم با جدیت آغاز شد.


مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: فاز سوم این شرکت، شامل ایجاد واحد زیرساخت، جنبی و پشتیبانی این شرکت است که وظیفه تأمین زیرساخت های موردنیاز و احداث ساختمان های جنبی موردنیاز واحد احیا و فولادسازی را بر عهده دارد که برق و گاز این واحدها در سال 94 و آب مورد نیاز در شهریورماه 95 فراهم شد.


ارباب زاده تصریح کرد: با آغاز و تکمیل سایر زیرساخت ها، باسکول 60 تنی شرکت نیز به بهره برداری رسید که پس از راه اندازی آن، همه ورود و خروج مواد شرکت از این طریق انجام می شود.


وی با اشاره به استفاده بهینه از آب در شرکت فولاد سفیددشت، گفت: برنامه ریزی برای احداث تصفیه خانه پساب صنعتی و بهداشتی و استفاده از آن به جای استفاده از منابع آب شرب، یکی از تصمیم های بسیار مهم این شرکت در راستای منابع آب کشور است که می تواند در جهت حفظ محیط زیست و همچنین تأمین آب موردنیاز فولاد سفیددشت نقش اساسی ایفا کند.


مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری در ادامه بیان داشت: در عملیات ساخت فاز دوم (واحد فولادسازی)، حدود 250 نفر مشغول کار هستند و پس از راه اندازی نیز برای 3000 نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: ایمیدرو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته