دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1396 - 10:59

پایان اعتبار مجوز فعالیت فدراسیون فوتبال به مالک نفت؛ همه چیز فعلا روی هوا

تیم فوتبال نفت تهران که یکی از نمایندگان فصل آینده ایران درلیگ قهرمانان آسیا است هنوز وضعیتش برای حضور در لیگ برتر در دوره هفدهم مشخص نیست.
کد خبر : 183611

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم فوتبال نفت تهران در سال‌های اخیر فراز و نشیب زیادی را پشت سر گذاشت. این تیم که یکی از بهترین تیم‌های چند سال اخیر در لیگ و جام حذفی بود اما از نظر مدیریتی نتوانسته است به ثبات برسد.


مشکلات نفتی‌ها از آغاز لیگ شانزدهم شروع شد. بعد از پایان لیگ پانزدهم بازیکنان این تیم که از ابتدای فصل و تا پایان فصل از پرداخت نشدن معوقات خودشان می نالیدند و سرانجام کار به جایی رسید که در پایان این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بازیکنان اصلی این تیم مانند بیرانوند، حسینی، امیری، قربانی و حقدوست از این تیم جدا شدند و به تیم‌های دیگر پیوستند.


مسئولین شرکت نفت به عنوان مالک این باشگاه چاره کار را در فروش امتیاز این باشگاه دانستند و امیدوار بودند که با فروش سهام باشگاه مشکلات مالی این تیم حل شود.


شرکت بهنام پیشرو کیش و باشگاه ملوان بندرانزلی که فصل قبل به لیگ دسته اول سقوط کرد مشتریان اصلی خرید نفت تهران بودند. اما مصوبه فدراسیون فوتبال مبنی بر اجازه ندادن خروج تیم‌ها از استان خودشان باعث شد تا ملوان از جمع خریداران نفت کنار رود و بهنام پیشرو کیش به عنوان تنها خریدار این باشگاه موفق شود که مالک این باشگاه شود.


شرکت بهنام پیشرو برای باشگاه‌داری در فوتبال ایران باید مجوزهای لازم از کمیسیون ماده 5 فدراسیون فوتبال را دریافت می‌کردند که در ظاهر امر موفق به اخد مجوزهای لازم شدند.


در قرارداد فروش باشگاه نفت تهران مابین شرکت نفت و شرکت بهنام پیشرو کیش قید شده است که مالک جدید باشگاه باید کلیه بدهی‌های باشگاه را پرداخت کند تا شرکت نفت سهام باشگاه را به نام این شرکت بزند.


این شرکت که تا به امروز حدود 20 میلیارد تومان برای خرید باشگاه نفت تهران پرداخت کرده است، موفق نشد طلب اشخاص و به خصوص بازیکنان را پرداخت کند. بدهی باشگاه به بازیکنان فصول گذشته نفت حدود 8 میلیارد تومان برای مالکان این تیم آب می خورد که تا به امروز موفق نشد آنها را پرداخت کند.


مجوزهایی که فدراسیون فوتبال برای این شرکت صادر کرده یکساله بود که گویا مدت زمان آن به اتمام رسیده است و طبق قانون یک باشگاه اگر نتواند طی یکسال مشکلات مدیریتی و مالکیتی خودش را حل کند فدراسیون فوتبال باید یک وقت چند روزه به آنها بدهد تا این مشکلات را حل کنند و در غیر اینصورت تیم از رقابت‌های لیگ برتر کنار گذاشته می‌شود و آخرین تیمی که به لیگ دسته اول سقوط کرد جای این تیم را در لیگ برتر می‌گیرد.


در حالی که این روزها اکثر تیم‌های لیگ برتری وضعیت نیمکت خودشان را مشخص کردند و به دنبال جذب بازیکن هستند نفتی‌ها نه مربی دارند و بازیکنان این تیم هم هر روز با باشگاه‌های دیگری قرارداد می‌بندند.


حال چاره کار دست فدراسیون فوتبال است که باید هر چه زودتر برای نفتی‌ها که یکی از نمایندگان فصل آینده ایران در آسیا است تعیین تکلیف کند و طبق قانون اگر مالکان باشگاه نتوانند در مدت زمان قانونی مشکل مالکیتی تیم را حل کنند، امتیاز این تیم دوباره به مزایده گذاشته می‌شود تا این تیم در تهران به یک شرکت دیگر واگذار شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب