دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«مادر قلب اتمی» از فردا در سینماها/ پیش فروش بلیت از امروز

فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» پس ازگذشت 4 سال از تولید آن از چهارشنبه 10 خرداد ماه در سینماهای کشور اکران می‌شود.
کد خبر : 183607

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» در سال 1392 با داشتن مجوز ساخت در دست تولید قرار گرفت و ساخته شد. در همین سال مراحل پیش تولید و فیلمبرداری آن به پایان رسید و درخواست پروانه نمایش آن برای اکران عمومی به ارشاد فرستاده شد.


در کشمکش صدور پروانه نمایش، ارشاد از همان ابتدا اصلاحیه‌های را برای این فیلم در نظر گرفت. سیدامیر سیدزاده به عنوان تهیه‌کننده فیلم در آن سال اصلاحیه‌ها را نپذیرفت و تصمیم گرفت فیلم را اکران نکند. در سال بعد از این ماجرا بار دیگر درخواست پروانه نمایش به ارشاد فرستاده شد که با تمام مذاکرات صورت گرفته نهایتا قرار شد 8 دقیقه از فیلم اصلاح و یا حذف شود. در این شرایط باز هم عوامل تولید زیر بار حذف این مدت زمان نرفتند و توفیق فیلم «مادر قلب اتمی» 4 ساله شد.


در روزهای گذشته خبری مبنی بر احتمال اکران این فیلم در رسانه‌ها منتشر شد و امروز پیش فروش بلیت‌های فیلم صورت گرفت. سیدامیر سیدزاده در این باره گفت: تا جایی که اطلاع دارم پخش کننده فیلم نسیم صبا برای اکران تلاش فراوانی کرد و طبق هاهنگی‌های صورت گرفته میان ما و جلسات متعددی که با ارشاد برگزار شد قرار شد با اصلاحیه کمتر از آنچه که در سال‌های گذشته داده شده بود، این فیلم اکران شود.


وی در خصوص بخش‌های حذف شده توضیح داد: 4 دقیقه از دیالوگ‌ها حذف و تبدیل به نریشن شد و در کنار آن یک و نیم دقیقه از فیلم کوتاه شد.


این تهیه‌کننده با اشاره به زمان در نظر گرفته شده برای اکران «مادر قلب اتمی» بیان کرد: با توجه به سیاست‌های اعمالی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بدون هیچ دلیل و مجوزی فیلمی را که پروانه نمایش داشت توقیف کردند و بعد از رفع توقیف زمان بهتری برای اکران در گزینه نداشتیم.


وی ادامه داد: خوشحالم که در این 4 سال همه بازیگران «مادر قلب اتمی» پای این فیلم ایستاده بودند و مخاطب هم با توجه به پیام‌هایی که به دستمان می‌رسد فیلم را دوست خواهند داشت.


این فیلم به کارگردانی علی احمدزاده، نویسندگی علی احمدزاده و مانی باغبانی و تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده سال ۹۲ ساخته شد اما به دلیل اصلاحات وارد شده تا امروز فرصت و اجازه اکران پیدا نکرده است.


بر اساس این خبر با مصوبه شورای پروانه نمایش «مادر قلب اتمی» مجوز اکران گرفته و از امروز پیش فروش بلیت‌های آن آغاز شده است.


در این فیلم که اولین تجربه همکاری ترانه علیدوستی و محمدرضا گلزار است بازیگرانی همچون پگاه آهنگرانی، مهرداد صدیقیان و رضا بهبودی ایفای نقش کرده‌اند.


داستان فیلم با مهمونی کامی آغاز می‌شود که قصد دارد ایران را برای همیشه به مقصد تونس ترک کند. شنیده می‌شود به‌زودی و از هفته جاری قرار است فیلم سینمایی مادر قلب اتمی در سینماهای سراسر کشور بعد از ۴ سال اکران شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب